• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Studentoppgaver bachelor / Student papers BA
  • Bachelor i grunnskolelærerutdanning 5.-10. trinn / Primary and lower secondary education 5th to 10th grade
  • View Item
  •   Home
  • Studentoppgaver bachelor / Student papers BA
  • Bachelor i grunnskolelærerutdanning 5.-10. trinn / Primary and lower secondary education 5th to 10th grade
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

En vurdering av lærebøker i RLE-faget med fokus på kristendommens historie.

Jakobsen, Mia Emilsen
Bachelor thesis
Thumbnail
View/Open
Jakobsen.pdf (6.504Mb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/2359018
Date
2015
Metadata
Show full item record
Collections
  • Bachelor i grunnskolelærerutdanning 5.-10. trinn / Primary and lower secondary education 5th to 10th grade [99]
Abstract
Norsk:

Denne oppgaven tar utgangspunkt i fagområdet kristendommens historie i

RLE og hendelser innenfor den. I læreplanen for RLE er det slått fast at det skal være et

allmenndannende fag som oversikt og perspektiv over bl.a den kulturen vi er en del av. For

at elevene skal tilegne seg dette vil hendelser fra kristendommen være viktige å ha en

oversikt over. Mitt prosjekt i denne oppgaven vil være å vurdere et utvalg lærebøker med

fokus på deres fremstilling av hendelser innenfor kristendommens historie. Dette gjør jeg

ved å ta i bruk Bloom, Meistad og Winje som hjelpemidler for å vurdere om de bidrar til at

elevene oppnår et bestemt kompetansemål innenfor fagområdet.
 
English:

This thesis is based on the history of Christianity in the subject RLE and events

within it. In the curriculum for RLE it is established that there should be a general

educational subject that creates overview and perspective of the culture we are a part of. To

acquire this it will be important for the students to amongst other to get an overview of

events within the history of Christianity. My project in this thesis was to consider a range of

textbooks focusing on their presentation of events in the subject. I do this by adopting

Bloom, Meistad and Winje as aids to assess whether they contribute to the students

acheivements of a certain competence in the field or not.
 
Description
Bacheloroppgave, grunnskolelærerutdanning, 2015.

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit