«Med rom for alle» Kvalitetssikring av spesialundervisning i Lillehammerskolen.
Journal article, Peer reviewed
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/2379710Utgivelsesdato
2015Metadata
Vis full innførselSamlinger
Originalversjon
Knudsmoen, H., Forfang, H. & Nordahl, T. (2015). «Med rom for alle»: Kvalitetssikring av spesialundervisning i Lillehammerskolen. Spesialpedagogikk(3), 5-15.Sammendrag
Denne artikkelen omhandler et FOU-arbeid som er blitt gjennomført i tidsrommet 2011–2015 i Lillehammer kommune. Vinteren 2011/12 foretok Senter for praksisrettet utdanningsforskning ved Høgskolen i Hedmark en evaluering av i hvilken grad skolene oppfyller kravet om å drive tilpasset opplæring, ved å undersøke forholdet mellom ordinær opplæring og spesialundervisning i Lillehammerskolene. Resultatene fra dette arbeidet danner grunnlag for et utviklingsarbeid som fortsatt pågår i kommunen.
Beskrivelse
Artikkelen er opprinnelig utgitt i tidsskriftet "Spesialpedagogikk". Forlagets sider finnes her: https://www.utdanningsnytt.no/spesialpedagogikk/