dc.contributor.author | Sander, Linn Rastad | |
dc.date.accessioned | 2016-09-27T10:36:09Z | |
dc.date.available | 2016-09-27T10:36:09Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2410918 | |
dc.description | Bacheloroppgave, barnehagelærerutdanning, 2016. | nb_NO |
dc.description.abstract | Norsk:
I denne bacheloroppgaven har jeg tatt for meg temaet sansemotorikk i barnehagen. I min
oppbygning av oppgaven har jeg lagt vekt på hva sansemotorikk er, de ulike sansene som jeg
har delt inn i primær- og sekundærsanser, deretter følger sansemotorisk miljø og utvikling.
Jeg avslutter med voksenrollen som belyser hvor viktig det er å ha kunnskap om barns
utvikling. Jeg har lest teori og hentet data fra praksisfeltet ved hjelp av den kvalitative
metoden intervju. Informantene viste at de hadde god kunnskap om hva sansemotorikk
innebærer, samtidig kommer det tydelig frem i mine intervju at sansemotorikk er noe det
arbeides med i barnehagen. | nb_NO |
dc.description.abstract | English:
In this bachelor thesis I have studied the sensorimotor stage of children in nurseries. In
constructing this paper, I have emphasized what the sensorimotor stage is, the different
senses divided into primary and secondary senses, followed by the proprioceptive
environment and sensory development. I conclude that the adult role model illustrates how
important it is to have knowledge of child development. I have read the theory and extracted
data from practice using qualitative research method through interviewing. The informants
had good knowledge of what skills is needed for handling the sensorimotor stage of a child
in nurseries. Trough the interviews, it is clear that sensorimotoring is relevant and
continuously developed. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.subject | BLU | nb_NO |
dc.subject | barnehager | nb_NO |
dc.subject | sansemotorikk | nb_NO |
dc.subject | sanser | nb_NO |
dc.subject | sansemotorisk miljø | nb_NO |
dc.subject | personalets rolle | nb_NO |
dc.title | Sansemotorikk i barnehagen. | nb_NO |
dc.title.alternative | Sensory motoring skills in kindergartens. | nb_NO |
dc.type | Bachelor thesis | nb_NO |
dc.subject.nsi | VDP::Social science: 200::Education: 280 | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 42 | nb_NO |