Learners who are exposed to the English language at several levels are more open when it comes to language learning.
Bachelor thesis
Åpne
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/2422922Utgivelsesdato
2015Metadata
Vis full innførselSamlinger
Sammendrag
English: This bachelor thesis is about how exposure to languages through several levels may increase the learner’s motivation and willingness towards language learning. Exposure to languages does not only happen at school but everywhere, and therefore it is important not to differentiate between technology and multimedia inside and outside of school. Language learning with somewhat unconventional methods such as videos and films and video games could help increase the motivation of the learner, familiarize the subjects and make the learners better understand the working process and the purpose of the given tasks. In general, this thesis discusses whether increased exposure to the English language in addition to using new technology and multimedia, to convey the language learning, is more beneficial than traditional language learning alone. Norwegian:
Denne bacheloroppgaven handler om hvordan språkeksponering gjennom flere nivåer kan øke elevenes motivasjon og ønske om språklæring. Eksponering til språk er ikke bare noe som skjer i skolen men overalt, og det er derfor viktig å ikke skille mellom bruken av teknologi og multimedia i skolen og i hjemmet. Språklæring ved bruken av noe utradisjonelle metoder som video og film og videospill kan muligens øke elevenes motivasjon, gjøre temaene mer kjente og forstå prosessen bak arbeidet og hvorfor man skal utføre det. Generelt sett blir det diskutert i denne oppgaven om eksponering til det engelske språket sammen med bruken av teknologi og multimedia, for å formidle språklæring, er mer gunstig enn tradisjonell språklæring alene.
Beskrivelse
Bachelor thesis. Lektorutdanning i språkfag med engelsk som fag 1.