Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorBrenna, Rikarda
dc.date.accessioned2016-11-24T14:58:03Z
dc.date.available2016-11-24T14:58:03Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2422950
dc.descriptionBacheloroppgave, barnehagelærerutdanning, 2016.nb_NO
dc.description.abstractNorsk: Temaet for denne bacheloroppgaven er anerkjennende væremåte i relasjonen voksen-barn i barnehagen. Resultatene viser at anerkjennelse handler om respekt og lydhørhet for barnets egne erfaringer og opplevelser, forståelse for at vi ikke utvikler oss som uavhengige individer, at en voksne-barn-relasjon alltid vil stå i et asymmetrisk forhold og at den voksne har et særlig ansvar da det kommer til kvaliteten på relasjonen i retning av en god utvikling. Undersøkelsene viser også at i en tidspresset hverdag kan personalet oppleve rollekonflikter og føle seg utilstrekkelig. Personlig kompetanse er også et viktig element som spiller en stor rolle i arbeidet med mennesker til sammenligning mot andre type organisasjoner med andre målgrupper og målsettinger enn det barnehagen som organisasjon har.nb_NO
dc.description.abstractEnglish: Topic for this bachelor essay is to recognize demeanor between children and adults in kindergarten. Results show recognition is about respect. Listening to the child’s experiences and understanding that we don’t evolve individually, but that a child adult relationship will always be asymmetrical and that the grown up has the burden of responsibility when it comes to good development. Studies show that a busy everyday life can have a negative effect on the staff and make them feel inadequate. Personal competence is also an important element for people in this kind of work in relation to other types of work.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.subjectanerkjennelsenb_NO
dc.subjectlikeverdnb_NO
dc.subjectkommunikasjonnb_NO
dc.subjectsamspillnb_NO
dc.subjectbarnehagennb_NO
dc.subjectbarnnb_NO
dc.subjectBLU
dc.titleAnerkjennende væremåte i samspill med barnet.nb_NO
dc.title.alternativeThe recognition of behavior in interaction with the child .nb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Psychology: 260nb_NO
dc.source.pagenumber40nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel