dc.contributor.author | Vernang, Daniel | |
dc.date.accessioned | 2016-11-25T08:34:26Z | |
dc.date.available | 2016-11-25T08:34:26Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2422998 | |
dc.description | Bacheloroppgave, barnehagelærerutdanning, 2016. | nb_NO |
dc.description.abstract | Norsk:
I denne bacheloroppgaven tar jeg opp temaet stamming i barnehagen. Erfaringene og oppfatningene til barnehagelærere er det som blir lagt fokus på, i lys av stamming hos barnehagebarn. Problemstillingen er hvordan erfarer og oppfatter barnehagelærere stamming hos barnehagebarn. For å få svar på dette, har tre barnehagelærere blitt intervjuet. På bakgrunn av intervjuet, består analysen av følgene temaer: Kunnskap om stamming, samarbeid med PPT og logoped og barns følelser av å stamme. | nb_NO |
dc.description.abstract | English:
In this bachelor I talk about stuttering in kindergarten. It is the experiences and perceptions of kindergarten teachers that I focused on, in consideration of stuttering in kindergarten children. The question I worked around is; 'how do kindergarten teachers experience and perceive stuttering in kindergarten children. To answer this, I have interviewed three kindergarten teachers. Using the interviews as a starting point, I chose to look at the following topics: knowledge about stuttering, their work with PPT and speech therapist and the children's feelings about stuttering. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.subject | BLU | nb_NO |
dc.subject | barnehagelærere | nb_NO |
dc.subject | stamming | nb_NO |
dc.subject | erfaringer | nb_NO |
dc.title | Barnehagelærere og stamming: Erfaringer og oppfatninger. | nb_NO |
dc.title.alternative | Kindergarten Teachers and stuttering: Experiences and perceptions. | nb_NO |
dc.type | Bachelor thesis | nb_NO |
dc.subject.nsi | VDP::Social science: 200::Education: 280 | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 34 | nb_NO |