Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorSolvang, Mats André
dc.contributor.authorRodriguez, Alexander
dc.date.accessioned2017-08-02T14:12:46Z
dc.date.available2017-08-02T14:12:46Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2449772
dc.descriptionBacheloroppgave i music management 2017nb_NO
dc.description.abstractI denne forskningsoppgaven ser vi på karakteristikker og motivasjonsfaktorer som har positiv effekt på delingsvilje. Vi redegjør for hva som gjør dette interessant å forske på og bygger opp egne teoretiske antakelser med bakgrunn i både anerkjent og innoverende forskning. Vi beskriver kort MINS-prosjektet som denne oppgaven er en del av, og gjennom metodiske utregninger tester vi våre tre hypoteser. Våre hypoteser er basert på et ønske om å finne ut hva som motiverer delingsvilje. Hypotesene baserer seg på mistanker vi har i forhold til at parasosialitet, sosial status og kognitiv forståelse av musikk har en positiv påvirkning mot delingsvilje. Dette har resultert i noen interessante funn som kan bistå musikkbransjen og andre aktører i å forstå motivasjonen bak deling av musikk. Deretter har vi analysert våre resultater, samt diskuterer hvorfor resultatene ble slik og hva de kan bety.nb_NO
dc.description.abstractEngelsk sammendrag (abstract) In this paper, we are exploring different characteristics and motivational factors of people who share musical content. We argue why we find this topic interesting, and justify our assumptions based on a theoretical framework. We then proceed through explaining our methodical framework and this assignments participation in the MINS-project. Our research is based upon three variables that measures a selection of variables we suspected could have an intriguing relevance for sharing attitude. The variables we have chosen for this assignment are; parasocial interaction, social status and cognitive music listening. The goal with our analysis is to map possible connections between the variables and the general sharing attitude within internet societies. We also discuss the results of our analysis and how our research can empower future research to touch upon some of the same subjects. Our analysis generated some interesting results that may provide a more complete understanding of the term “sharing” within the music industry.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.subjectMINSnb_NO
dc.subjectdelingsviljenb_NO
dc.subjectparasosialitetnb_NO
dc.subjectsosialnb_NO
dc.subjectstatusnb_NO
dc.subjectmusikkoppfatningnb_NO
dc.subjectmusikknb_NO
dc.subjectkognitivnb_NO
dc.subjectforståelsenb_NO
dc.subjectsharingnb_NO
dc.subjectattitudenb_NO
dc.subjectpara-socialnb_NO
dc.subjectinteractionnb_NO
dc.subjectsocialnb_NO
dc.subjectstatusnb_NO
dc.subjectmusicnb_NO
dc.subjectcognitivenb_NO
dc.subjectlisteningnb_NO
dc.titleHva fremkaller delingsvilje? En analyse av motivasjonsfaktorer for musikkdelingnb_NO
dc.title.alternativeWhat engenders sharing behavior? An analysis of motivational factors for music sharingnb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Humaniora: 000::Musikkvitenskap: 110nb_NO
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200nb_NO
dc.source.pagenumber57nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel