dc.contributor.author | Rykhus, Cecilie Nilsen | |
dc.date.accessioned | 2018-01-12T10:36:29Z | |
dc.date.available | 2018-01-12T10:36:29Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2477194 | |
dc.description | Bacheloroppgave i barnehagelærerutdanning, Høgskolen i Innlandet, 2017. | nb_NO |
dc.description.abstract | Norsk:
Hvordan kan barnehagen legge til rette for gode muligheter for språkutvikling for minoritetsspråklige barn i barnehagen? Jeg har i denne oppgaven valgt å fokusere på den interetniske leken fordi det er leken som opptar mesteparten av barnehagedagen, og min problemstilling har da vært "Hvordan kan barnehagen legge til rette for språkutvikling i interetnisk lek?". Gjennom intervjuer med pedagogiske ledere som har erfaringer fra dette feltet og drøfting av aktuell teori, har jeg kommet frem til at alt avhenger av de ansatte i barnehagen, og deres evne til å legge til rette, gripe inn og se hvert enkelt barns behov. | nb_NO |
dc.description.abstract | English:
How can the kindergarten facilitate good opportunities for language development for minority language children? In this bachelor I have chosen to focus on interethnic play because it is the childsplay that occupies most of the day in kindergarten, and my thesis has been "How can the kindergarten facilitate language development in interethnic play?". Through interviews with educational leaders who have experience from this field and by discussing current theory, I have come to the conclusion that everything depends on the staff in the kindergarten and their ability to facilitate, intervene and look at each and every child's needs. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.subject | BLU | nb_NO |
dc.subject | språkutvikling | nb_NO |
dc.subject | interetnisk lek | nb_NO |
dc.title | Den interetniske lekens betydning for barns språkutvikling. | nb_NO |
dc.title.alternative | The importance of interethnic play in children’s language development. | nb_NO |
dc.type | Bachelor thesis | nb_NO |
dc.subject.nsi | VDP::Humaniora: 000::Språkvitenskapelige fag: 010 | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 33 | nb_NO |