Betydningen av tilrettelagt fysisk aktivitet for barn med nedsatt funksjon.
Abstract
Norsk:
I denne oppgaven har jeg gjennomført fem kvalitative intervju med relevant fagpersonell på Beitostølen Helsesportsenter. Det handlet om hvordan de tilrettelegger fysiske aktiviteter både inne og ute for barn med nedsatt funksjon. Hovedfokuset var å finne ut hvordan barna ble fulgt opp etter oppholdet, av deres foreldre og andre personer, men mest med tanke på barnehagelæreren. Jeg drøfter forskjellige perspektiver rundt barnas opphold på helsesportsenteret, men fokuset ligger på hvordan informasjon om barna og deres framgang blir behandlet mellom forskjellige institusjoner med mest fokus på barnehagen, men også litt med tanke på overgangen til skole. English:
In this thesis i have conducted five qualitative interviews with relevat personell on Beitostølen Helsesportsenter about how they facilitate different physical activities both inside and outside for children with disabilties. The main focus were to find out how the children were followed up after their stay by parents and other persons, but mostly about the preschool teachers. I discuss different perspectives of childrens stay at the center, but the focus is centered around how information about the children and their progress are handled between different institutions like kindergarden and later school.
Description
Bacheloroppgave i barnehagelærerutdanning, Høgskolen i Innlandet, 2017.