Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorBratland, Stina Eriksen
dc.date.accessioned2018-01-12T14:38:17Z
dc.date.available2018-01-12T14:38:17Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2477317
dc.descriptionBacheloroppgave i barnehagelærerutdanning, Høgskolen i Innlandet, 2017.nb_NO
dc.description.abstractNorsk: Denne bachelor oppgaven fokuserer på viktigheten av kompetanseheving og avklaring av forventinger blant personalet i barnehagen, og hvordan mangel på kompetanseheving kan ha implikasjoner på barns utvikling. Som fokusområde har jeg valgt barn med utfordrende atferd, da spesielt barn med innagerende og utagerende atferd. Min hovedtilnærming er både kvalitativ og kvantitativ metode, ved analyse av årsplaner og intervju av to pedagogiske ledere. Med fokus på å belyse holdninger til og kunnskap om kompetanseheving hos barnehagene i Hamar kommune.nb_NO
dc.description.abstractEnglish: This bachelor thesis focuses on the importance of competence development and clarifying expectations among staff in kindergartens, and how lack of it can have implications for children's development. I have chosen to focus on children with challenging behaviour, more spesific on children with internalized and disruptive behaviour. My main approach is both qualitative and quantitative method, by analysis of annual plans and interviews by two kindergarten teacher. Focusing on highlighting attitudes and knowledge on competence raising, and children with cahllanging behavior at the kindergartens in Hamar city.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.subjectBLUnb_NO
dc.subjectbarnehagenb_NO
dc.subjectatferdnb_NO
dc.subjectinnagerendenb_NO
dc.subjectutagerendenb_NO
dc.subjectutfordrende atferdnb_NO
dc.title”Lær å forstå meg” En oppgave om kompetanseheving i personalgruppen i møte med barn med utfordrende atferd.nb_NO
dc.title.alternative”Learn to understand me” A paper on how a kindergarten teacher can work with competence development with the staff, when working with children with challenging behaviour.nb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO
dc.source.pagenumber38nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel