dc.contributor.author | Bratland, Stina Eriksen | |
dc.date.accessioned | 2018-01-12T14:38:17Z | |
dc.date.available | 2018-01-12T14:38:17Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2477317 | |
dc.description | Bacheloroppgave i barnehagelærerutdanning, Høgskolen i Innlandet, 2017. | nb_NO |
dc.description.abstract | Norsk:
Denne bachelor oppgaven fokuserer på viktigheten av kompetanseheving og avklaring av forventinger blant personalet i barnehagen, og hvordan mangel på kompetanseheving kan ha implikasjoner på barns utvikling. Som fokusområde har jeg valgt barn med utfordrende atferd, da spesielt barn med innagerende og utagerende atferd. Min hovedtilnærming er både kvalitativ og kvantitativ metode, ved analyse av årsplaner og intervju av to pedagogiske ledere. Med fokus på å belyse holdninger til og kunnskap om kompetanseheving hos barnehagene i Hamar kommune. | nb_NO |
dc.description.abstract | English:
This bachelor thesis focuses on the importance of competence development and clarifying expectations among staff in kindergartens, and how lack of it can have implications for children's development. I have chosen to focus on children with challenging behaviour, more spesific on children with internalized and disruptive behaviour. My main approach is both qualitative and quantitative method, by analysis of annual plans and interviews by two kindergarten teacher. Focusing on highlighting attitudes and knowledge on competence raising, and children with cahllanging behavior at the kindergartens in Hamar city. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.subject | BLU | nb_NO |
dc.subject | barnehage | nb_NO |
dc.subject | atferd | nb_NO |
dc.subject | innagerende | nb_NO |
dc.subject | utagerende | nb_NO |
dc.subject | utfordrende atferd | nb_NO |
dc.title | ”Lær å forstå meg” En oppgave om kompetanseheving i personalgruppen i møte med barn med utfordrende atferd. | nb_NO |
dc.title.alternative | ”Learn to understand me” A paper on how a kindergarten teacher can work with competence development with the staff, when working with children with challenging behaviour. | nb_NO |
dc.type | Bachelor thesis | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 38 | nb_NO |