dc.contributor.author | Rindal, Synne | |
dc.date.accessioned | 2018-01-15T11:52:20Z | |
dc.date.available | 2018-01-15T11:52:20Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2477489 | |
dc.description | Bacheloroppgave i barnehagelærerutdanning, Høgskolen i Innlandet, 2017. | nb_NO |
dc.description.abstract | Norsk:
Formålet med denne bacheloroppgaven er å se på hvordan omsorg har blitt skrevet frem i de tre rammeplanene for barnehagen. For å få skape en bedre forståelse av omsorg har jeg sett på hva fire ulike teoretikere legger i omsorgsbegrepet. Jeg har valgt å belyse min problemstilling gjennom en kvalitativ dokumentanalyse.
Problemstillingen ble følgende:
Hva er omsorg, og på hvilke måter skrives omsorg frem i rammeplanene fra 1996, 2006 og 2011? | nb_NO |
dc.description.abstract | English:
The purpose with this bachelor thesis is to enlight how the care concept has been mentioned through the three frameworks for the kindergarten. To create a better understanding of the care concept the bachelor thesis look into four theoretical approaches to the concept. The method that is used is a document analysis.
The thesis statement is:
What is the content of the care concept and in what way is the care concept carried out
through the framework of 1996, 2006 and 2011? | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.subject | BLU | nb_NO |
dc.subject | omsorg | nb_NO |
dc.subject | rammeplan | nb_NO |
dc.subject | barnehage | nb_NO |
dc.title | En analyse av rammeplanene for barnehagen med fokus på begrepet omsorg. | nb_NO |
dc.title.alternative | An analysis of the framework of the kindergarden with focus on the care consept. | nb_NO |
dc.type | Bachelor thesis | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 33 | nb_NO |