Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorBjørge, Caroline Asskildt
dc.date.accessioned2018-01-19T08:56:06Z
dc.date.available2018-01-19T08:56:06Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2478292
dc.descriptionBacheloroppgave i barnehagelærerutdanning, Høgskolen i Innlandet, 2017.nb_NO
dc.description.abstractNorsk: Jeg har i denne oppgaven valgt ut to årsplaner og undersøkt hvordan disse barnehagene ut ifra det de skriver i deres årsplan arbeider med likestilling. Jeg har sett på hvilke diskurser som ser ut til å være rådende i barnehagene, og sett på hvordan disse skriver at de planlegger å arbeide med likestilling og kjønn i deres pedagogiske praksis. Jeg har et teorikapittel hvor jeg legger frem sentrale begreper og relevant teori med tanke på arbeid med likestilling i barnehagen. Mot slutten av oppgaven gjør jeg en diskursanalyse og legger frem min forståelse av diskursene i utvalgte barnehagers årsplaner og belyser hvordan man kan arbeide med dette ved hjelp av teorien fra teorikapitlet.nb_NO
dc.description.abstractEnglish: In this task, I have chosen two year plans, and surveyed how these two kindergartens seem to be working with equality. I’ve been looking at which discourses that are highlighted in the kindergartens and how they write that they’ll work with equality and gender in their educational practise. I have a theory chapter where central concepts and theory will be presented. In the end of this task I will do a discourse analysis and present how I understand that these two kindergartens are working with equality and which discourses that comes forward in their practise. I will look closer into how you can work with this theme with help from my theory chapter.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.subjectBLUnb_NO
dc.subjectlikestillingnb_NO
dc.subjectlikeverdnb_NO
dc.subjectkjønnnb_NO
dc.subjectrollemodellernb_NO
dc.subjectbarnehagenb_NO
dc.titleLikestilling i barnehagen. Diskursanalyse av utvalgte årsplaners arbeid med likestilling.nb_NO
dc.title.alternativeEquality in kindergartens. A discourse analysis of chosen year plans and how they work with equality.nb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO
dc.source.pagenumber31nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel