Det er et troll!
Abstract
Norsk:
I denne oppgaven, med utgangspunkt i barns lek og læring i naturen, forsøkes det å finne svar på problemstillingen «Hvordan er pedagogisk leders syn på naturens potensiale for lek og læring, og hva er fire barns faktiske opplevelse av en utforskertur i naturen?» Dette gjøres ved hjelp av et kvalitativt forskningsintervju med en pedagogisk leder med erfaring på temaet samt en utforskertur i naturen der barna er utstyrt med fotoapparat. Det som fotograferes samtales det om, og på den måten kan man få innsikt i hva barnet opptas av i naturen. Både intervjuet og utforskerturen gir spennende funn som leder fram til svar på problemstillingen. English:
This assignment, based on children's play and learning in nature, is attempting to find answers to the question ”What’s the educational leaders view on nature as an arena for playing and learning and what are four children’s actual experience from an expedition in nature?” The methods are a qualitative research interview with an educator with experience on the subject as well as an exploratory tour of nature where the children are equipped with a photo camera. The photographs are talked about with the children. This is a method to get insight into what the child finds fascinating in nature. Both the interview and the tour provide exciting discoveries that lead answers on the question of the assignment.
Description
Bacheloroppgave i barnehagelærerutdanning, Høgskolen i Innlandet, 2017.