• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Studentoppgaver bachelor / Student papers BA
  • Bachelor i barnehagelærerutdanning / Kindergarten Teacher Education
  • View Item
  •   Home
  • Studentoppgaver bachelor / Student papers BA
  • Bachelor i barnehagelærerutdanning / Kindergarten Teacher Education
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Fysisk aktivitet i barnehagen.

Berg, Marthe Veidahl
Bachelor thesis
Thumbnail
View/Open
Berg.pdf (264.6Kb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/2479055
Date
2017
Metadata
Show full item record
Collections
  • Bachelor i barnehagelærerutdanning / Kindergarten Teacher Education [100]
Abstract
Norsk:

Hensikten med denne oppgaven var å se nærmere på hvordan personalet i barnehagen kan legge til rette for at barn i alderen 2-3 år kan oppnå helsedirektoratets anbefalinger om minimum 60 minutter fysisk aktivitet hver dag. Den kvalitative metoden intervju ble gjennomført i tre ulike barnehager i Norge for å besvare problemstillingen på best mulig måte. Resultatene viser at det er ulikheter i hvordan de respektive barnehagene arbeider med fysisk aktivitet, hvor mye kompetanse den enkelte barnehage sitter inne med og hvor mye fysisk aktivitet vektlegges. For at barn i alderen 2-3 år skal oppfylle anbefalingene til helsedirektoratet synes voksenrollen særdeles viktig. Personalet må motivere barna ved å ha fokus på mestring, være gode rollemodeller og spre bevegelsesglede gjennom aktiv deltakelse og tilretteleggelse av det fysiske miljøet slik at det stimulerer til fysisk aktivitet.
 
English:

The purpose of this assignment was to examine how staff in pre-schools can facilitate the recommendations for children between the age of 2 and 3 to participate in 60 minutes of physical activity every day, set by the Norwegian Ministry of Health and Care. The qualitative research method used in this assignment was interviews, conducted in three different pre-schools in Norway. The results show that there are differences in how the preschools implement physical activity, in the competence levels of each pre-school and how much emphasis is being put on physical activity. In order for children between the ages of 2 and 3 to meet the requirements set by the Ministry of Health and Care, the adult role appear to be particularly important. The staff must motivate the children by focusing on mastery, by being good role models and by spreading joy of movement through actively participating and facilitating the physical environment to stimulate physical activity.
 
Description
Bacheloroppgave i barnehagelærerutdanning, Høgskolen i Innlandet, 2017.

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit