dc.contributor.author | Somby, Hege Merete | |
dc.date.accessioned | 2018-03-07T09:19:50Z | |
dc.date.available | 2018-03-07T09:19:50Z | |
dc.date.created | 2018-02-23T19:54:49Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.citation | FoU i praksis. 2017, 11 (2), 41-57. | nb_NO |
dc.identifier.issn | 1504-6893 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2489059 | |
dc.description | Dette er en Open Access-artikkel opprinnelig utgitt i FoU i praksis. Du kan finne artikkelen på utgivers side ved å følge denne lenken: https://www.fagbokforlaget.no/Verk/FoU-i-praksis#digitalt | nb_NO |
dc.description.abstract | Elevbedriftsmetodikk ser ut til å sammenfalle med gunstige læringsbetingelser for elever med særlige behov. Elevbedrifter i ungdomsskolen er pedagogiske opplegg der elevgrupper starter opp, driver og avvikler en bedrift, og noe av hensikten er å gi elevene praktiske erfaringer gjennom aktive arbeidsmetoder i samarbeid med andre. Elevbedriftsmetodikken gir også mulighet for å jobbe med inkludering i opplæringen, noe som er særlig positivt for denne elevgruppen. Artikkelen belyser organisatoriske valg lærerne tar for elever med særlige behov når de deltar i elev-bedrift, og lærerintervjuene viser hvordan de pedagogiske vurderingene lærerne gjør for elevene med særlige behov, er i tråd med en inkluderende opplæring. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | Fagbokforlaget | nb_NO |
dc.rights | Navngivelse-Ikkekommersiell 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.no | * |
dc.subject | entreprenørskap i opplæringen | nb_NO |
dc.subject | elevbedrift | nb_NO |
dc.subject | inkluderende opplæring | nb_NO |
dc.subject | lærererfaringer | nb_NO |
dc.subject | intervju | nb_NO |
dc.subject | ungdomsskolen | nb_NO |
dc.title | Læreres pedagogiske organisering av elevbedrift for elever med særlige behov | nb_NO |
dc.type | Journal article | nb_NO |
dc.type | Peer reviewed | nb_NO |
dc.description.version | publishedVersion | nb_NO |
dc.subject.nsi | VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280 | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 41-57 | nb_NO |
dc.source.volume | 11 | nb_NO |
dc.source.journal | FoU i praksis | nb_NO |
dc.source.issue | 2 | nb_NO |
dc.identifier.cristin | 1568417 | |
cristin.unitcode | 209,98,70,4 | |
cristin.unitname | Institutt for samfunnsvitenskap | |
cristin.ispublished | true | |
cristin.fulltext | original | |
cristin.qualitycode | 1 | |