• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Studentoppgaver bachelor / Student papers BA
  • Bachelor i grunnskolelærerutdanning 5.-10. trinn / Primary and lower secondary education 5th to 10th grade
  • View Item
  •   Home
  • Studentoppgaver bachelor / Student papers BA
  • Bachelor i grunnskolelærerutdanning 5.-10. trinn / Primary and lower secondary education 5th to 10th grade
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Dyrking av elevers indre motivasjon.

Haugen, Vegard Eide
Bachelor thesis
Thumbnail
View/Open
Haugen.pdf (349.3Kb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/2495695
Date
2016
Metadata
Show full item record
Collections
  • Bachelor i grunnskolelærerutdanning 5.-10. trinn / Primary and lower secondary education 5th to 10th grade [99]
Abstract
Norsk:

Oppgaven baserer seg på forskningsspørsmålet: Hvordan arbeider lærere målrettet for å fremme den indre motivasjonen hos gutter på 10. trinn i matematikk? For å svare på dette har jeg gjennomført kvalitative intervjuer med én lærer og fem elever på en stor ungdomsskole på Østlandet. Det vil bli presentert relevant teori som omhandler skolens målstruktur, betydning av faglig tilrettelegging, betydning av gode lærer-elev-relasjoner og betydningen av elevenes medbestemmelse i klasserommet. Viktige funn i oppgaven er blant annet at informantene anser gode lærer-elev-relasjoner som noe av det aller mest betydningsfulle for deres motivasjon, men også at andre faktorer som faglig tilrettelegging og medbestemmelse er viktig. Oppgaven gir en mer pedagogisk rettet fremstilling av forskningsspørsmålet enn en matematikkdidaktisk.
 
English:

This thesis is based on the research question: How do teachers work continuously to promote the intrinsic motivation in mathematics for male students in 10th grade? To answer this question I have conducted qualitative interviews with one teacher and five students at a big secondary school at Østlandet. Relevant theory about different classroom structures for learning and the importance of professional facilitation, good teacher-student relations and the students’ self-determination in the classroom will be presented. An important result of this thesis is the informants’ opinions that good teacher-student relations are one of the most significant factors for intrinsic motivation. Other crucial factors are professional facilitation and self-determination. This thesis gives a more educational presentation of the research question rather than mathematics didactic.
 
Description
Bacheloroppgave, grunnskolelærerutdanning, 2016.

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit