Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorJohansen, Randi
dc.date.accessioned2018-04-25T08:56:39Z
dc.date.available2018-04-25T08:56:39Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2495844
dc.descriptionBacheloroppgave, grunnskolelærerutdanning, 2016.nb_NO
dc.description.abstractNorsk: Denne oppgaven tar for seg følgende problemstilling “Hvordan opplever elever på 9.trinn læring gjennom stasjonsundervisning i forhold til tradisjonell undervisning i temaet geometri?”. I følge opplæringsloven har alle elever rett på tilpasset opplæring, og gjennom LK06 poengteres dette der man mener at variasjon er sentralt for å oppnå dette. Gjennom intervju av tre elever har jeg kommet fram til, i denne oppgaven, at de opplever læringen gjennom stasjonsundervisningen som mer variert enn tradisjonell undervisning. De opplever at de kan se temaet ifra ulike vinkler og undervisningsøkten virker lettere, men samtidig lærerik. Elevene sier at de liker å samarbeide med andre, men også å jobbe individuelt med oppgaver og påpeker at de liker at læreren stå foran tavla og underviser.nb_NO
dc.description.abstractEnglish: This papir examines following reseach question; “How do pupils in 9th grade experience teaching through worksations compared to traditional teaching in geometry?” According to the Norwegian education act every student have the right to get adapted training, and through the Norwegian curriculum this is pointed out. Through interviews of three pupils it shows that they experience teaching through workstations as more varied than traditional teaching. They experience that they can embark the theme from different angles and the teaching session becomes informative. The pupils express that they like to cooperate with other peers, but also that they like to work individual with assignments and points out that they like traditional teaching.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.subjectGLUnb_NO
dc.subjecttilpasset opplæringnb_NO
dc.subjectstasjonsundervisningnb_NO
dc.subjectundervisningnb_NO
dc.titleStasjonsundervisning.nb_NO
dc.title.alternativeWorkstations.nb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280nb_NO
dc.source.pagenumber38nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel