Show simple item record

dc.contributor.authorWennerstrand, Oda
dc.date.accessioned2018-04-27T11:42:26Z
dc.date.available2018-04-27T11:42:26Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2496383
dc.descriptionBacheloroppgave i barnehagelærerutdanning, Høgskolen i Innlandet, 2016.nb_NO
dc.description.abstractNorsk: Min problemstilling: Hvilke kunnskaper bør barnehagelæreren ha om barns sorg og sorgreaksjoner ved dødsfall i nære relasjoner? Hensikten med denne oppgaven er å vurdere hvilke kunnskaper barnehagelæreren og øvrige ansatte bør ha om barn i sorg. Dette innebærer både teoretisk kunnskap og handlingskompetanse. Fokuset er rettet mot barns sorgreaksjoner og deres forståelse av døden. Oppgaven er gjennomført som et litteraturstudie, hvor eksisterende teori tas i bruk for å komme frem til en konklusjon. Ved å samle mye godt fagstoff fra feltet, utpeker omsorg seg som en viktig faktor for å møte barnet i sin sorg. Avslutningsvis argumenterer oppgaven for hvordan de ansatte kan arbeide med temaet både før og etter dødsfall. God kontakt med hjemmet, og å se barnet som subjekt, viser seg å være avgjørende for et godt arbeid.nb_NO
dc.description.abstractEnglish: My issue is: What knowledge base should kindergarten teachers have to assist a child with the loss of an intimate relationship? The purpose of this paper is to assess the knowledge of kindergarten teachers and staff concerning childhood grief. Assessment of theoretical knowledge and application by action will be reviewed. The focus is the process of childhood grief and assessment of their understanding of death. To examine this problem I have chosen a literature study which uses existing theory to arrive at a conclusion. By systematic review of the literature in this area, the critical aspect is the care that the child receives from their environment during their grief. Employing good home contact and viewing the child as an individual are key to their care. Thus, the thesis examines how care can be established within the kindergarten setting to assist with childhood loss and grief.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.subjectBLUnb_NO
dc.subjectsørgendenb_NO
dc.subjectbarnnb_NO
dc.subjectsorgnb_NO
dc.subjectsorgreaksjonernb_NO
dc.titleBarn i sorg.nb_NO
dc.title.alternativeGrieving children.nb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO
dc.source.pagenumber36nb_NO


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record