• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Studentoppgaver bachelor / Student papers BA
  • Bachelor i grunnskolelærerutdanning 1.-7. trinn / Primary and lower secondary education 1st to 7th grade
  • View Item
  •   Home
  • Studentoppgaver bachelor / Student papers BA
  • Bachelor i grunnskolelærerutdanning 1.-7. trinn / Primary and lower secondary education 1st to 7th grade
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Lesingens rolle i løsning av tekstoppgaver - Hva er det oppgavene spør etter?

Kristoffersen, Hans-Petter
Bachelor thesis
Thumbnail
View/Open
Kristoffersen.pdf (9.838Mb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/2505068
Date
2017
Metadata
Show full item record
Collections
  • Bachelor i grunnskolelærerutdanning 1.-7. trinn / Primary and lower secondary education 1st to 7th grade [105]
Abstract
Norsk:

Lesing og leseferdigheter spiller en viktig rolle når elever skal løse tekstoppgaver. Målet med denne oppgaven var å få et innblikk i hvordan elevene tenker når de skal løse en tekstoppgave i matematikk og også finne ut hvordan de behandler den informasjonen som ligger i oppgavetekstene.

For å kunne undersøke dette, brukte jeg det teoretiske rammeverket og kvalitativ metode som grunnlag for min forskning. Resultatene viser at komponentene som inngår i det som kan defineres som lesing er avgjørende for at elevene skal danne en mental modell av det matematiske problemet de står ovenfor. Den mentale modellen krever at informasjonen som blir gitt i teksten blir avkodet og forstått riktig. Den mentale modellen skal være i samsvar med det intenderte problemet som ligger i tekstoppgaven.
 
English:

Reading and reading skills plays an important part when students are trying to solve word problems. The goal of this paper was to gain insight into the mindset of the students, and to see how they treat the information contained in the text assignments.

In order to investigate this, I used the theoretical framework and qualitative methods are used as a foundation for my research. The results show that the components that make up what can be defined as reading are essential for the students to form a mental representation of the math problem the student is trying to solve. The mental representation requires that the information in the text has been decoded and understood correctly. The mental representation has to be in line with the intended problem that can be found in the word problem.
 
Description
Bacheloroppgave, grunnskolelærerutdanning, 2017.

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit