• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Studentoppgaver bachelor / Student papers BA
  • Bachelor i grunnskolelærerutdanning 1.-7. trinn / Primary and lower secondary education 1st to 7th grade
  • View Item
  •   Home
  • Studentoppgaver bachelor / Student papers BA
  • Bachelor i grunnskolelærerutdanning 1.-7. trinn / Primary and lower secondary education 1st to 7th grade
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Læringsutbytte i utforskende arbeid

Håland, Beate
Bachelor thesis
Thumbnail
View/Open
Haaland.pdf (882.9Kb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/2505099
Date
2017
Metadata
Show full item record
Collections
  • Bachelor i grunnskolelærerutdanning 1.-7. trinn / Primary and lower secondary education 1st to 7th grade [105]
Abstract
Norsk:

I denne oppgaven ser jeg på læringsutbyttet i utforskende arbeid. Ludvigsenutvalget mener at utforskende arbeid er positivt for elevenes læring, og sier derfor at utforsking bør inkluderes som et av kompetanseområdene i fremtidens skole. Dermed er det relevant å stille spørsmål om hvordan utforskende arbeid kan gi økt læringsutbytte. Siden Kunnskapsløftet allerede har inkludert utforskende arbeid i læreplanen i naturfag, valgte jeg å gjøre undersøkelser knyttet til utforskende arbeid i naturfag. For å svare på problemstillingen benyttet jeg kvalitative intervjuer. Jeg intervjuet fire elever før og etter et utforskende undervisningsopplegg som jeg hadde med klassen. Undervisnings-opplegget ble utformet etter de fire fasene i Forskerføttermodellen, og i oppgaven blir det utforskende arbeidet diskutert med utgangspunkt i Forskerføttermodellen. For å kunne si noe om hvordan læringsutbyttet blir økt, har jeg diskutert temaene læring, motivasjon og begrepsforståelse i lys av relevant teori og funn fra intervjuene.
 
English:

In this thesis I will take a closer look at the learning outcome in inquiry-based learning. The Ludvigsen Committee has said that inquiry-based learning is positive for the pupils learning, and that exploration should be included as a competence in the future school. That’s why I asked how inquiry-based learning can give an deeper understanding. I chose to do my study in science, because Kunnskapsløftet already has included inquiry-based learning in the curriculum in science. I used qualitative interview to give an answer to the approach. I interviewed four pupils before and after a teaching with inquiry-based learning that I had with the class. The teaching was formed by the four phases in Forskerføttermodellen, and the discussion about the inquiry-based learning is based on the model. I have discussed the themes; learning, motivation and conception understanding, in light of relevant theory and discovery from the interviews.
 
Description
Bacheloroppgave, grunnskolelærerutdanning, 2017.

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit