Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorTeigen, Sara Einbu
dc.date.accessioned2018-07-11T12:43:02Z
dc.date.available2018-07-11T12:43:02Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2505171
dc.descriptionBacheloroppgave, grunnskolelærerutdanning, 2017.nb_NO
dc.description.abstractNorsk: I denne oppgaven har jeg gjennom kvalitativ forsking, forsøkt å svare på problemstillingen min: ”Hvordan sikrer lærerne tilpasset opplæring i aldersblanda klasser?”. Gjennom intervju og observasjon av tre lærere i 1.-4.-klasse, har jeg samlet mye empiri til oppgaven. I oppgaven presenterer jeg relevant teori om tilpasset opplæring og fådelt skole. Jeg ser på funnene mine og drøfter de opp mot teorien. Funnene mine viser at på denne skolen gir tilpasset opplæring til elevene gjennom et godt klassemiljø, fokus på god læringsdialog og variasjon i undervisningsformer. Forskingen min viser at fordelene av å være aldersblanda, var svært mange flere enn utfordringene. Jeg konkluderer med at elevene får tilstrekkelig tilpasset opplæring i aldersblanda klasser.nb_NO
dc.description.abstractEnglish: In this assignment I have through qualitative research attempted to answer my question: "How do teachers ensure adapted education in multi-aged classes?" Through interview and observation of three teachers in the 1st to 4th grade, I have gathered a lot of empirical work for the assignment. In the thesis I present relevant theory of adapted education and multiaged classes. My findings show that at this school, adapted education provides students with a good classroom environment, focus on good learning dialogue and variety in teaching methods. My research shows that the benefits of being in multi-aged classes were very many more than the challenges. I conclude that the students get adequately adapted education in multi-aged classes.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.subjectGLUnb_NO
dc.subjecttilpasset opplæringnb_NO
dc.subjectaldersblandingnb_NO
dc.subjectfådelt skolenb_NO
dc.titleTilpasset opplæring i et aldersblanda fellesskapnb_NO
dc.title.alternativeAdapted education in multi-aged classesnb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280nb_NO
dc.source.pagenumber35nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel