Browsing Skriftserien (Høgskolen i Innlandet) ISSN: 2535-5678 by Subject "VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280"
Now showing items 1-10 of 10
-
Aktiviteter for kroppslig læring i matematikk for 1. til 3. trinn
(Skriftserien;11/2022, Research report, 2022)Dette notatet er en delrapport til prosjektet “Design of embodied learning tasks in mathematics for kindergarten and elementary school”. I rapporten presenterer vi aktiviteter som tar i bruk skolens utemiljø, og der ... -
Aktivitetsrammer for læring. Håndbok for undervisere til bruk på samlinger med studenter
(Skriftserien;5/2022, Research report, 2022)Tittelen «Aktivitetsrammer for læring» sammenfatter forholdet mellom læring og aktivitet. Læring er målet med utdanning, konkretisert i læreplanene i form av ønsket kompetanse på fagfeltet. Aktivitet er et virkemiddel for ... -
Digital undervisning og annen digital samhandling under covid-19, hva er lært, og hva bør utvikles videre?
(Skriftserien;20/2021, Research report, 2021)Formålet med studien er å kartlegge studentenes opplevelse av egen studiesituasjon og læringsutbytte under nedstengningen på grunn av covid-19 i perioden medio mars til medio juni 2020. Mer presist er hensikten med studien ... -
Evaluering av forsøket med grunnskoletilbud etter IB-læreplaner i Oslo kommune
(Skriftserien;21, Research report, 2022)Hensikten med denne evalueringen er å gi Utdanningsdirektoratet et grunnlag for å vurdere videreføring av et grunnskoletilbud (trinn 1-11) etter International Baccalaureate Organization sine læreplaner som skal være ... -
Forsknings- og utviklingsarbeid i barnehage og skole - tilnærmingsmåter ved Senter for praksisrettet utdanningsforskning
(Skriftserien;15/2022, Others, 2022)I forbindelse med markeringen av 10-årsjubileumet til Senter for praksisrettet utdanningsforskning (SePU) har nåværende ansatte og noen tidligere ansatte skrevet artikler som synliggjør noen av de aktivitetene og prosjektene ... -
Kompetanseutvikling Sør-Troms: resultater etter første måletidspunkt, T1
(Skriftserien;05/2021, Research report, 2021)Regionen Sør-Troms med kommunene Gratangen, Harstad, Ibestad, Kvæfjord og Tjeldsund, har valgt Senter for praksisrettet utdanningsforskning (SePU), ved Høgskolen i Innlandet, som samarbeidspartner i den nasjonale modellen ... -
Læringsmiljø og pedagogisk analyse «LP Vest-Lofoten». Prosjektperiode 2018 - 2022
(Skriftserien;22/2022, Research report, 2022)«LP Vest-Lofoten» har hatt sin prosjektperiode fra 2019 til 2022. Senter for praksisrettet utdanningsforskning har i denne perioden samarbeidet med de tre kommunene i Vest-Lofoten, Moskenes, Flakstad og Vestvågøy omkring ... -
Skolestørrelse og sammenhenger med elevenes trivsel og læring
(Skriftserien;9/2022, Research report, 2022)Denne rapporten er en kort kunnskapsoppsummering om sammenhengen mellom skolestørrelse og elevenes trivsel og læring i skolen. Vi har her tatt for oss en rekke internasjonale og noen norske studier for å komme fram til ... -
Skoleutvikling i 22 kommuner. Evalueringsrapport for «Kultur for læring». Resultater fra T1, T2 og T3, 2016 - 2020
(Skriftserien;24/2021, Research report, 2021)«Kultur for læring» er et forsknings- og utviklingsprosjekt som har blitt gjennomført i alle grunnskoler og kommuner i gamle Hedmark fylke fra 2016 til ut skoleåret 20/21. Denne rapporten sammenfatter de kvantitative ... -
Utviklingsprosjekt: Nett-og samlingsbasert videreutdanning i eldreomsorg med vekt på psykisk helse. Rapport
(Skriftserien;19/2021, Research report, 2021)Denne rapporten beskriver det faglige og pedagogiske arbeidet i videreutvikling av en samlingsbasert til en nett- og samlingsbasert videreutdanning i eldreomsorg med vekt på psykisk helse ved Høgskolen i Innlandet. Det ...