• «Trenere uten utdanning har ikke den samme kompetansen» 

      Strøm, Kristian (Master thesis, 2022)
      Sammendrag Denne kvalitative studiens hensikt er å undersøke hvordan frivillige trenere opplever og iscenesetter sin trenerrolle opp mot trenerrollens rammer og forventninger innenfor barne- og ungdomsfotballen, og om det ...
    • Treningsmiljøet i Toppserien 

      Vagleng, Helge W. (Master thesis, 2024)
      Sammendrag Det er en kjensgjerning at det er forsket langt mindre på kvinnelige idrettsutøvere både med tanke på prestasjon, motivasjon og andre psykologiske faktorer innen idretten. I tillegg er fotball fortsatt en svært ...
    • Ulik bakgrunn – ulik erfaring med kroppsøvingsfaget? 

      Østrem, Bjørg Ellinor (Master thesis, 2022)
      Hensikten med denne studien er å undersøke hvordan elever i videregående skole opplever kroppsøvingsfaget, og om de opplever at de blir behandlet likeverdig uavhengig av deres forutsetninger og deres sosiokulturelle bakgrunn. ...
    • Undervisning i treningslære på videregående skole. 

      Røkkum, Bersven (Master thesis, 2022)
      Formålet med denne studien er å undersøke hvordan lærere underviser i faget treningslære på videregående skole. Her undersøkes hvilke læringsaktiviteter og vurderingsformer som brukes i faget, og om disse vektlegger kunnskap ...
    • Vurdering i kroppsøving: En nærmere undersøkelse på kroppsøvingslæreres tanker 

      Rødland, Anders (Master thesis, 2024)
      Hensikten med denne studien er å få et nærmere innblikk i hvordan kroppsøvingslærere sine tanker er om vurdering, samt hvordan dette praktiseres. Det ønskes også å få et innblikk i hvordan fysiske tester blir tatt i bruk ...
    • Ærefrykt for kroppsøvingsfaget - En kvalitativ studie om læreres- og skolelederes syn på legitimering av kroppsøvingsfaget 

      Ruud, Peder Rustad (Master thesis, 2021)
      Denne studien har hatt som hensikt å belyse kroppsøvingslæreres og skolelederes meninger, holdninger og erfaringer rundt legitimering av kroppsøvingsfaget, samt å se på om forskjeller i kompetanse hos deltagerne ...