dc.contributor.author | Paulsen, Fay-Reni | |
dc.date.accessioned | 2021-08-16T06:44:36Z | |
dc.date.available | 2021-08-16T06:44:36Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/2767860 | |
dc.description | Bacheloroppgave i faglærerutdanning i musikk. Høgskolen i Innlandet 2017. | en_US |
dc.description.abstract | Norsk: Denne bacheloroppgaven tar for seg viktigheten av foreldreinvolvering og engasjement i barns øving i korps (i denne oppgaven primært skolekorps). I min praksis som dirigent og trompetlærer har jeg opplevd flere typer foreldreinvolvering, både av positiv og negativ karakter. I denne oppgaven har det blitt brukt spørreundersøkelse for å forsøke å sette det i lys sammen med teori om sosialisering, øving og motivasjon. Foreldrene er de viktigste i barnas liv, og desto enda viktigere i barnas interesser, noe som synes det å være enighet om blant mine informanter. Det viktigste funnet er den kollektive enigheten blant mine informanter om viktigheten av å være interessert i barnas korpsaktivitet uten å mase på barna om øving. | en_US |
dc.description.abstract | English:
In this bachelor thesis I will present the importance of parental involvement in children’s home practice in primary school band (primary School bands (Norwegian: skolekorps). In my practice as a conductor and trumpet teacher, I have experienced several types of parental involvement, both positive and negative. In this bachelor thesis questionaire have been used to try to highlight my findings with theory of socialization, practice and motivation. Parents are the most important persons in children's lives, and all the more important in the children's interests, which seems to be unanimous among my informers. The most important finding is the collective agreement among my informants about the importance of being interested the children’s after school activity without telling the kids that they have to practice their instrument. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.subject | korps | en_US |
dc.subject | øving | en_US |
dc.title | Foreldres engasjement i barnas hjemmeøving | en_US |
dc.title.alternative | Parental involvement in children’s home practice | en_US |
dc.type | Bachelor thesis | en_US |
dc.source.pagenumber | 29 | en_US |