• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Master- og hovedoppgaver / Master thesis
  • Master i økonomi og ledelse – markedsføringsledelse heltid 3MMF300
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Master- og hovedoppgaver / Master thesis
  • Master i økonomi og ledelse – markedsføringsledelse heltid 3MMF300
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Kundereiseanalyse i telekommunikasjonsbransjen

Aarhus, Kristoffer; Lund, Thomas
Master thesis
Thumbnail
Åpne
Aarhus og Lund.pdf (762.4Kb)
Permanent lenke
https://hdl.handle.net/11250/2787664
Utgivelsesdato
2021
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Master i økonomi og ledelse – markedsføringsledelse heltid 3MMF300 [62]
Sammendrag
Hensikten med denne studien er å avdekke i hvilken grad digitalisering av tjenester gjennom

heldigitale kundereiser skaper verdi for bedriften. Problemstillingen som studien skal besvare

er i hvilken grad heldigitale selvbetjeningsløsninger bidrar til økt lønnsomhet og mindre

kundefrafall.

Sammenhengen undersøkes gjennom en kvantitativ tilnærming, hvor vi har utformet og testet

fire hypoteser, hvor to av hypotesene går på lønnsomhet og to går på kundefrafall. For å

besvare problemstillingen har vi benyttet et kausalt forskningsdesign, ved bruk av en

tverrsnittsundersøkelse. Våre funn indikerer at det er en signifikant og positiv sammenheng

mellom kundenes bruk av digitale plattformer og bedriftens lønnsomhet, men vi finner ikke

støtte for våre hypoteser relatert til selvbetjening og dens effekt på lønnsomhet og kundefrafall.

Studiets begrensninger, som vi diskuterer diskusjonsdelen, har betydning for videre forskning,

som å benytte et mer omfattende og utvidet datasett for å undersøke årsakssammenhengene

mellom digitale plattformer og selvbetjening med lønnsomhet og kundefrafall på en

forklarende måte. Dataen skulle gjerne hatt andre forklarende variabler som kunne hatt

virkning på undersøkelsen.

Studiets praktiske implikasjoner omfatter konkrete tiltak og forslag basert på undersøkelsens

funn og resultater. Dette er vurdert for å optimalisere den heldigitale kundereisen i fremtiden

for selskap i telekommunikasjonsbransjen.

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit
 

 

Bla i

Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

Min side

Logg inn

Statistikk

Besøksstatistikk

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit