Master i økonomi og ledelse – markedsføringsledelse heltid MØLMH
Tidligere samlingsnavn: Master i økonomi og ledelse (Master of business administration)
© Forfatterne
Nye registreringer
-
«Hvordan påvirkes forbrukernes oppfatning av merkevaren når produktet endrer til en bærekraftig emballasje?»
(Master thesis, 2023)Studien undersøker forbrukerens oppfatning til endring av emballasje i et bærekraftperspektiv. Dette har som hensikt å gi en innsikt i oppfatninger til ulik emballasje og påvirkningsfaktoren det vil ha på forbrukerlojalitet ... -
The impact of social and environmental CSR communication on brand image
(Master thesis, 2022)Formål: Formålet med denne studien er å utforske hvilken påvirkning CSR (corporate social responsibility) kommunikasjon har på kundens merkevareoppfattelse, presist merkevarebilde. Design/metode/tilnærming: Forskningen ... -
The impact of social and environmental CSR communication on brand image
(Master thesis, 2022)Formål: Formålet med denne studien er å utforske hvilken påvirkning CSR (corporate social responsibility) kommunikasjon har på kundens merkevareoppfattelse, presist merkevarebilde. Design/metode/tilnærming: Forskningen ... -
Innvirkningen av miljømessige tiltak på en industribedrifts omdømme
(Master thesis, 2022)Tidligere forskning på bærekraftige tiltak (også kalt CSR-tiltak eller initiativer) og påvirkning på omdømme har fokusert på B2C-kontekster, der denne studien ønsker å oppnå en forståelse for om bærekraftige tiltak har en ... -
Innvirkningen av miljømessige tiltak på en industribedrifts omdømme
(Master thesis, 2022)Tidligere forskning på bærekraftige tiltak (også kalt CSR-tiltak eller initiativer) og påvirkning på omdømme har fokusert på B2C-kontekster, der denne studien ønsker å oppnå en forståelse for om bærekraftige tiltak har en ... -
Hvordan er økonomifunksjonen organisert i små kommuner, og hva er hovedutfordringene?
(Master thesis, 2021)Økonomistyringen i offentlig sektor blir stadig viktigere og mer utfordrende. New Public Management (NPM) er en internasjonal utviklingstrend som de senere tiår har ført til et økt fokus på økonomistyringen i offentlig ... -
Faktorer som påvirker valg av hjemmekontor.
(Master thesis, 2021)COVID-19 pandemien har medført en kraftig økning i bruk av hjemmekontor. Selv om det foreligger moderate mengder av forskning på området innenfor bruk av hjemmekontor før COVID-19 har pandemien eksponert en langt større ... -
USE OF AGILE METHODOLOGIES IN DIGITAL TRANSFORMATION BARRIERS
(Master thesis, 2021)Abstract We are living in a global world and this feeling of living globally connected digitalization has brought this concept clearer to every member of society. The rapid increase in technological advancement & innovation ... -
DIGITAL SAMHANDLING I BESLUTNINGSPROSESSEN Hvordan har tvungen digital samhandling påvirket beslutningsprosessen?
(Master thesis, 2021)Å fatte gode beslutninger har vært tema for forskning i over et halvt århundre. Nå står næringslivet i en helt ny situasjon. 2020 ble året da virksomhetsstyring og ledelse ble satt på prøve – sammen med så mye annet. Ledere ... -
Samarbeid for innovasjon i skiftende omgivelser
(Master thesis, 2020)Det å bedrive utviklingsarbeid i bedrifter er helt nødvendig for å møte markedets stadig skiftende behov. Det kreves tid og ressurser for å erverve den nødvendige markedsinnsikten som trengs for å skape verdiforslag som ... -
Hvordan har små og mellomstore virksomheter håndtert Covid 19? En studie med fokus på ledelse, strategi og kultur
(Master thesis, 2021)Covid-19 blir omtalt som vår tids mest inngripende krise, en krise som i over et år har rammet enkeltpersoner og virksomheter med ulik karakter og styrke. Hvordan har egentlig denne krisen påvirket små og mellomstore ... -
«Hvilke muligheter og barrierer kan en omstilling til sirkulærøkonomi skape for avfallsforebygging og ombruk?»
(Master thesis, 2021)I denne masteroppgaveavhandlingen har vi forsket på muligheter og barrierer en sirkulær økonomi skaper for avfallsforebygging og gjenbruk. Problemstillingen ble utformet med bakgrunn i at det har vært lite forskning innenfor ... -
Samspillet mellom organisatorisk læring, ressursintegrasjon og tjenesteinnovasjon
(Master thesis, 2021)Ressursintegrasjon er fundamentalt for verdiskaping (Vargo & Lusch, 2016), og dermed for tjenesteinnovasjon som også er verdiskaping (Findsrud, 2020; Priem, 2007). Findsrud og Dehling (2019) argumenterer for at ressursintegrasjon ... -
En økonomisk verdsettelse av Norway Royal Salmon ASA
(Master thesis, 2021)I denne masteravhandlingen har jeg gjennomført en økonomisk verdivurdering av Norway Royal Salmon ASA for å komme frem til selskapets underliggende verdi. Formålet med dette har vært å estimere prisen på aksjen til selskapet. ... -
Innvirkningen av CSR-initiativer på merkeverdi i en B2B kontekst: Betydningen av emosjonelle - vs. funksjonelle aspekter
(Master thesis, 2021)Mens tidligere forskning på CSR og merkeverdi hovedsakelig har fokusert på B2C markeder, er formålet med dette studiet å oppnå dypere innsikt i hvordan CSR-initiativer innvirker på merkeverdi i en B2B kontekst, med fokus ... -
Hvordan CSR-kommunikasjon påvirker brand equity hos unge forbrukere
(Master thesis, 2021)CSR-kommunikasjon er en viktig del av virksomhetens markedsføring for å kunne vise til egen rolle som samfunnsaktør. Derfor er det viktig for virksomheter å fokusere på hvordan effektiv CSR-kommunikasjon formes og hvordan ... -
Hvordan bidrar parasosiale forhold til en influenser forbrukerens merkeengasjement?
(Master thesis, 2021)Formålet med studien var å få en forståelse for forbrukerens tilknytting til en influenser, og hvordan parasosiale forhold til en influenser innvirker på merkeengasjement. Studien baserer seg på en forskningsmodell bygget ... -
How important is weather as a predictor for the demand for ski lift passes in the alpine skiing industry?
(Master thesis, 2021)This thesis aims to examine and interpret the importance of weather variables as predictors for demand in the Norwegian alpine skiing industry. A specific skiing facility has provided a unique data set, containing their ... -
Kundereiseanalyse i telekommunikasjonsbransjen
(Master thesis, 2021)Hensikten med denne studien er å avdekke i hvilken grad digitalisering av tjenester gjennom heldigitale kundereiser skaper verdi for bedriften. Problemstillingen som studien skal besvare er i hvilken grad heldigitale ... -
Drivere for digitalisering i Universitets- og Høgskolesektoren
(Master thesis, 2021)Digitalisering er et begrep «alle» har hørt om de siste årene enten i media eller på arbeidsplassen. Men hva er det egentlig som fører til digitalisering? Vi har i denne studien forsøkt å forklare hvilke drivere for ...