Browsing Master i økonomi og ledelse (Master of business administration) by Title
Now showing items 1-20 of 28
-
Barrierer for adopsjon av selvbetjeningsløsninger innenfor forsikring
(Master thesis, 2019)Formål –Denne masteroppgaven tar sikte på å avdekke og forklare mulige barrierer for adopsjon av selvbetjente forsikringsløsninger. For å undersøke dette fenomenet har forfatterne tatt utgangspunkt i forsikringskunder i ... -
Betydningen av autentisitet og kongruens i studenters vurdering av studiesteder
(Master thesis, 2019)Bakgrunnen for denne studien er et ønske om bedre forståelse for hva som er viktig for personer som skal velge studiested. Formålet er å fremskaffe kunnskap om i hvilken grad studenters selvbildekongruens påvirker et ... -
Betydningen av en annonses relevans på sosiale medier for kundeengasjement
(Master thesis, 2018)Hensikten med studien er å belyse sammenhengen mellom annonsens relevans på sosiale medier og psykologisk engasjement, og om det videre har påvirkning på atferdsmessig engasjement. Bruk av annonser på sosiale medier er et ... -
Corporate Social Responsibility (CSR): The Role of Internal Communication and Employee Engagement
(Master thesis, 2017)Abstract (engelsk sammendrag) The purpose of this study is to get a deeper understanding of how companies communicate their CSR initiatives and issues to internal stakeholders. The main research question is: “How do ... -
«CSR: innvirkning på kundenes merkelojalitet»
(Master thesis, 2019)Hensikt - Denne studien har som hensikt å utforske om word of mouth og intensjon om gjenkjøp blir påvirket ved kommunikasjon av miljøaspektet og samfunnsaspektet. Design/metode/tilnærming - Det er benyttet kvantitativ ... -
Det fysiske rommets betydning for kunnskap i organisasjonen - En hverdag i Activity Based Workplace
(Master thesis, 2019)Dette er en masteroppgave i form av en kvalitativ studie med intervju og observasjoner i bedriften Eidsiva Bredbånd på Lillehammer. Studien besvarer følgende problemstilling: Hvordan påvirkes kunnskapsdeling av den fysiske ... -
Digitalisering i revisjonsbransjen: Hva påvirker adopsjon av digitaliseringsverktøy blant revisorer i Norge?
(Master thesis, 2019)Mye av litteraturen som tar for seg revisjon og digitalisering fokuserer i stor grad på hvilke fordeler og muligheter digitaliseringsverktøyene kan medføre. Denne studien har som mål å identifisere hva som påvirker ... -
Drivere av kunders engasjement og lojalitet
(Master thesis, 2018)Formål- Hensikten med denne masteroppgaven var å undersøke drivere og konsekvenser av høyt kundeengasjement, rettet mot en bestemt merkevare. I lys av den økende globaliseringen i turistindustrien og en generell oppfattelse ... -
Drivers and barriers to using servicescape in storytelling: a case from the tourism industry
(Master thesis, 2017)Abstract (engelsk sammendrag) There is a growing interest in creating positive experiences for consumers, especially in the tourism industry. Our context is farm tourism. One way to enhance the customer experience is by ... -
En analyse av kundeklager i retail bransjen: Hva påvirker noen kunder til å bruke elektronisk word-of-mouth for å fremme sine klager i sosiale medier?
(Master thesis, 2017)Formål - Denne masteroppgaven sikter på å forklare hva som gjør at kunder som har opplevd ugunstige situasjoner i forbindelse med kjøpsopplevelser i retail-bransjen velger å klage på sosiale medier. Forfatterne har tatt ... -
En eksplorativ studie av sammenhengen mellom emosjoner og engasjement i kundeatferd
(Master thesis, 2019)Studien skal belyse sammenhengen mellom emosjoner og engasjement i kundeatferd. Hensikten er å forstå mer rundt effekten av emosjoner, da det framkommer fra tidligere forskning at dette ikke er konsensus på. Det vil også ... -
En studie av ansattes engasjement i en virksomhet som implementerer dynamisk virksomhetsstyring
(Master thesis, 2018)Denne masteroppgaven søker å forstå hva som påvirker ansattes engasjement når virksomhetsstyringen endres fra å fokusere på statiske budsjetter, til å tilnærme seg virksomhetsstyringen på en mer fleksibel og tilpasningsdyktig ... -
En studie av relasjonen mellom kundens psykologiske- og atferdsmessige merkevareengasjement i ulike kontekster
(Master thesis, 2017)I denne masteravhandlingen, har vi ved hjelp en elektronisk spørreundersøkelse, utsendt til 809 eksisterende Subaru kunder, forsøkt å konseptualisere forholdet mellom kundens psykologiske merkevareengasjement i en offline ... -
Forankringseffekten: En studie om forbrukeres betalingsvillighet på digitale strømmetjenester
(Master thesis, 2018)Denne masteroppgaven har som hensikt å påvise forankringseffekt på forbrukeres betalingsvillighet på digitale strømmetjenester ved bruk av relevante ankerverdier. Oppgaven gir svar på et kunnskapsgap i teorien om forankring ... -
Fusjoner i kunnskapsinstitusjoner: Hvilke emosjoner preger medarbeidere i en fusjonsprosess - og på hvilken måte kan kommunikasjon påvirke disse emosjonene?
(Master thesis, 2017)Vi gikk inn i dette temaet med intensjon om å finne ut om fusjoner i kunnskapsinstitusjoner legger tilstrekkelig vekt på hvordan kommunikasjon påvirker medarbeideres emosjoner i slike endringsprosesser. Vi ønsket også å ... -
Hva får klagende kunder til å bli værende i relasjonen?
(Master thesis, 2018)Å behandle kunders ugunstige opplevelser er en viktig oppgave for alle bedrifter som ønsker å maksimere verdien av kundebasen. Derfor bør håndtering av klager være en viktig og høyt prioritert oppgave i alle bedrifter. ... -
Hvordan påvirker kompetanse og endringsledelse digital forretningsutvikling i regnskapsbransjen?
(Master thesis, 2019)Formålet med denne masteravhandlingen er å kunne sette enda mer fokus på hvilke utfordringer, men også muligheter en digitaliseringsprosess gir virksomheter innenfor regnskapsførerbransjen. Dette kan bidra til at de som ... -
Hvorfor velger offentlige byggherrer samspillsentreprise ved bygging av miljøvennlige, innovative skolebygg? -En studie av tidligfasen.
(Master thesis, 2017)I løpet av et byggeprosjekt tas det mange beslutninger som legger føringer for prosjektets fremtidige suksess. Flere påpeker at vurderinger og strategiske beslutninger som gjøres i tidligfasen i stor grad påvirker prosjektets ... -
Innovasjon Norges rolle i innovasjon og bærekraftig utvikling
(Master thesis, 2018)Offentlige myndigheter har lenge vært opptatt av innovasjon. Dette er fordi innovasjon bidrar til konkurransedyktighet og vekst i næringslivet. Innovasjon Norge skal være statens og fylkeskommunens virkemiddel for å styrke ... -
Innovasjon og implementering av ny teknologi i organisasjoner
(Master thesis, 2017)Formålet med studien er å beskrive og forstå hvordan innovasjonsprosessen utfolder seg i en organisasjon, slik at vi kan danne grunnlag for å vurdere hvordan kontekstuelle variasjoner påvirker adopsjon og opplevelse hos ...