• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Master- og hovedoppgaver / Master thesis
  • Master i kultur- og språkfagenes didaktikk / Master of didactics of culture and language M2KEH
  • View Item
  •   Home
  • Master- og hovedoppgaver / Master thesis
  • Master i kultur- og språkfagenes didaktikk / Master of didactics of culture and language M2KEH
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Music teachers in Norway with foreign education: Uprooting a professional identity and replanting it abroad

Sindre, Tiffany Kay
Master thesis
Thumbnail
View/Open
Sindre.PDF (594.3Kb)
URI
https://hdl.handle.net/11250/2831675
Date
2021
Metadata
Show full item record
Collections
  • Master i kultur- og språkfagenes didaktikk / Master of didactics of culture and language M2KEH [94]
Abstract
English:

This is a study on three music teachers in Norway who originally come from different countries and cultures. The intention of the project is to examine the kinds of educational backgrounds with which foreign music teachers are equipped and to learn what experiences a foreign music teacher might meet upon beginning a new career teaching music in Norway. The chosen participants came from England, Germany, and Singapore, and their own higher education took place in these countries, in addition to the United States of America and Switzerland. To gain insight into these teachers’ experiences, one semi-structured interview was performed with each participant. The results from the interviews are examined and compared in an attempt to discover common events or processes of significance, and the results are considered through the lens of professional identity theories and previous research on music teacher identity construction.
 
Norsk:

Dette er en studie av tre musikklærere i Norge som opprinnelig kom fra ulike land og kulturer. Intensjonen for prosjektet er å utforske de ulike utdanningsbakgrunnene som utenlandske musikklærere har, og å lære hvilke erfaringer en utenlandsk musikklærer kan gjøre seg når en begynner en ny karriere som musikklærer i Norge. De utvalgte deltagerne kom fra England, Tyskland og Singapore, og de hadde høyere utdanning fra disse landene i tillegg til USA og Sveits. For å få innsyn i disse lærernes opplevelser, ble et semistrukturert intervju gjennomført med hver deltager. Resultatene fra intervjuene er undersøkt og sammenlignet for å forsøke å oppdage felles hendelser eller prosesser av betydning, og resultatene er undersøkt i lys av teorier om profesjonsidentitet og tidligere forskning om hvordan musikklæreridentitet bygges opp.
 
Description
Mastergradsoppgave i kultur- og språkfagenes didaktikk, Høgskolen i Innlandet, 2021.

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit