Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorSindre, Tiffany Kay
dc.date.accessioned2021-11-26T12:41:29Z
dc.date.available2021-11-26T12:41:29Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2831675
dc.descriptionMastergradsoppgave i kultur- og språkfagenes didaktikk, Høgskolen i Innlandet, 2021.en_US
dc.description.abstractEnglish: This is a study on three music teachers in Norway who originally come from different countries and cultures. The intention of the project is to examine the kinds of educational backgrounds with which foreign music teachers are equipped and to learn what experiences a foreign music teacher might meet upon beginning a new career teaching music in Norway. The chosen participants came from England, Germany, and Singapore, and their own higher education took place in these countries, in addition to the United States of America and Switzerland. To gain insight into these teachers’ experiences, one semi-structured interview was performed with each participant. The results from the interviews are examined and compared in an attempt to discover common events or processes of significance, and the results are considered through the lens of professional identity theories and previous research on music teacher identity construction.en_US
dc.description.abstractNorsk: Dette er en studie av tre musikklærere i Norge som opprinnelig kom fra ulike land og kulturer. Intensjonen for prosjektet er å utforske de ulike utdanningsbakgrunnene som utenlandske musikklærere har, og å lære hvilke erfaringer en utenlandsk musikklærer kan gjøre seg når en begynner en ny karriere som musikklærer i Norge. De utvalgte deltagerne kom fra England, Tyskland og Singapore, og de hadde høyere utdanning fra disse landene i tillegg til USA og Sveits. For å få innsyn i disse lærernes opplevelser, ble et semistrukturert intervju gjennomført med hver deltager. Resultatene fra intervjuene er undersøkt og sammenlignet for å forsøke å oppdage felles hendelser eller prosesser av betydning, og resultatene er undersøkt i lys av teorier om profesjonsidentitet og tidligere forskning om hvordan musikklæreridentitet bygges opp.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.subjectMIKSen_US
dc.subjectmusikken_US
dc.titleMusic teachers in Norway with foreign education: Uprooting a professional identity and replanting it abroaden_US
dc.title.alternativeMusikklærere i Norge med utenlandsk utdanning: Å rykke opp en profesjonell identitet med roten og plante den om i et annet landen_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.subject.nsiVDP::Humaniora: 000::Musikkvitenskap: 110::Musikkpedagogikk: 114en_US
dc.source.pagenumber82en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel