Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorStakston, Lars Magnus
dc.date.accessioned2015-06-29T09:09:54Z
dc.date.available2015-06-29T09:09:54Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/285919
dc.descriptionBacheloroppgave, grunnskolelærerutdanning, 2014nb_NO
dc.description.abstractHovedpoenget i denne oppgaven er at det er bedre å forebygge enn å reparere, derfor kan det gi gode resultater å integrere forebygging av mobbing i det daglige arbeidet blant elevene. Læreren bør opparbeide seg tillit i klassen og bygger relasjoner til elevene og elevene seg imellom. Dette gjør læreren ved å vise at han/hun ser elevene, uansett væremåte og personlighet. Det er fint å lære elever på tidlig skolealder verdier som medfølelse og empati, samt arbeid med å respektere forskjeller. Mobbing engasjerer elever. Det er grunn til å tro at hyppigheten av temaet ”mobbing” i skolen kan være for lav, og at det burde vært prioritert mer plass i undervisningen. Mobbing er et alvorlig tema som må forfølges videre.nb_NO
dc.description.abstractEnglish: The main point of this work is that it is better to prevent than repair the damages from bullying. Good results can be given if the preventing of bullying gets more included in the daily work among the students. To have trust in the teacher and a good relation to both him/her and the classmates is important for the students. The teacher can contribute to this by showing that he/she sees the students, no matter behaviour and personality. By learning student’s compassion and sympathy as well as working towards respecting differences, you will contribute to prevent bullying. Bullying engages students. There is reason to believe that bullying is a topic that is not present enough, and it should have a higher priority in the school. Bullying is a serious subject that must be pursued further.
dc.language.isonobnb_NO
dc.subjectmobbingnb_NO
dc.subjectforebyggingnb_NO
dc.subjectskolennb_NO
dc.subjectelevernb_NO
dc.subjectGLU
dc.titleForebygging av mobbing i en klassenb_NO
dc.title.alternativePrevention of bullying in the classroomnb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO
dc.source.pagenumber43nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel