dc.contributor.author | Hagen, Jenny Helene | |
dc.date.accessioned | 2015-06-29T10:32:27Z | |
dc.date.available | 2015-06-29T10:32:27Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/285947 | |
dc.description | Bacheloroppgave, grunnskolelærerutdanning, 2014. | nb_NO |
dc.description.abstract | Norsk:
Formålet med denne oppgaven var å se på hvordan uteskole kan fremme tilpasset
opplæring. Jeg har benyttet meg av intervju og observasjon som metodevalg for å svare på
min problemstilling. Jeg har intervjuet fire elever og to lærere som benytter seg regelmessig
av uteskole i sin undervisning. I tillegg har jeg observert en 1. klasse ha uteskole.
Resultatene av intervjuene og observasjonen viser fokus på variasjon for å nå flest elever,
gjennom varierte arbeidsmåter og bruk av praktisk læring. Resultatene viser også to lærere
med ulik bakgrunn om uteskole fra deres lærerutdanning.
Variasjon av lærestoff, arbeidsmåter, læremidler, organisering og intensitet kom veldig
positivt fram av mine funn i forbindelse med tilpasset opplæring. Av mine funn så kan det
tyde på at organisasjonen har rom for samarbeidskultur, hvor lærere kan dele erfaringer og
lære av hverandre. | nb_NO |
dc.description.abstract | English:
The priority on this task was to look at the relationship between use of the natural
environment for teaching purpose and adapted education. The methods I’ve chosen to
answer on this task have been to interview four pupils and two teachers. It has also been to
observe a 1rst grade using the natural environment.
The results of the interviews and the observation show focus on variation to reach most of
the pupils through different methods and use of practical learning activities. The results also
show that the teachers had different background of the subject from the universities.
My results show positive effects from variation in curriculum, methods, learning tools,
organisation and intensity in adapted education. My results also show sign of more
corporations between the teachers in the organisation, so they can share and learn from each
other. | |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.subject | uteskole | nb_NO |
dc.subject | tilpasset opplæring | nb_NO |
dc.subject | GLU | nb_NO |
dc.title | Uteskole og tilpasset opplæring | nb_NO |
dc.title.alternative | Use of the natural environment for teaching purposes and adapted education | nb_NO |
dc.type | Bachelor thesis | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 32 | nb_NO |