Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorBjørnebye, Morten
dc.date.accessioned2022-03-31T07:35:41Z
dc.date.available2022-03-31T07:35:41Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.isbn978-82-8380-341-9
dc.identifier.issn2535-5678
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2988705
dc.description© Forfatteren/Høgskolen i Innlandet, 2022en_US
dc.description.abstractDette notatet er en delrapport til prosjektet “Design of embodied learning tasks in mathematics for kindergarten and elementary school”. I rapporten presenterer vi aktiviteter som tar i bruk skolens utemiljø, og der bevegelse, lek og samhandling er sentrale elementer i arbeid med aktuelle kompetansemål i matematikk i 1. til 3. trinn. I notatet forankrer vi de kroppslige læringsaktivitetene i LK20 og i teori knyttet til forskningsfeltet ‘Embodied learning’, og vi presenterer prinsipper for design av aktivitetene. Deretter følger en beskrivelse av aktivitetene. Til slutt kommer vi med anbefalinger til lærere knyttet til regelmessig bruk av designene for kropps‐basert læring i matematikk.en_US
dc.description.abstractAbstract: This paper is a partial report of the project "Design of embodied learning tasks in mathematics for kindergarten and elementary school". The report presents activities that use the schools' outdoor environment, and where movement, play, and physical interaction are key elements for learning mathematics for 1st to 3rd graders. In the report, we anchor the bodily learning activities in the Norwegian Curriculum, LK20, and in theory related to the research field ‘Embodied Learning’, and we present principles for the design of the activities. Next, a description of the activities follows. Finally, we give recommendations to teachers related to the regular use of designs for embodied learning in mathematics.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherHøgskolen i Innlandeten_US
dc.relation.ispartofseriesSkriftserien;11/2022
dc.subjectmatematikken_US
dc.subjectdesign forskningen_US
dc.subjectkroppslig læringen_US
dc.subjectmathematicsen_US
dc.subjectdesign‐based researchen_US
dc.subjectembodied learningen_US
dc.titleAktiviteter for kroppslig læring i matematikk for 1. til 3. trinnen_US
dc.typeResearch reporten_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280en_US
dc.source.pagenumber22en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel