dc.contributor.author | Skjeseth, Eli | |
dc.date.accessioned | 2022-04-26T11:47:47Z | |
dc.date.available | 2022-04-26T11:47:47Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.isbn | 978-82-8380-330-3 | |
dc.identifier.isbn | 978-82-8380-331-0 | |
dc.identifier.issn | 2535-5678 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/2992825 | |
dc.description | © Forfatterne/Høgskolen i Innlandet, 2022 | en_US |
dc.description.abstract | Tittelen «Aktivitetsrammer for læring» sammenfatter forholdet mellom læring og aktivitet. Læring er målet med utdanning, konkretisert i læreplanene i form av ønsket kompetanse på fagfeltet. Aktivitet er et virkemiddel for å oppnå læring. Det er enighet blant læringsteoretikerne at forskjellige former for aktivitet er helt nødvendig for at læring skal skje. Samtidig er det er uttrykt bekymring for at studenter i høyere utdanning passiviseres for mye gjennom ensidige undervisningsformer. Å lykkes med aktivisering som fører til ønsket læring, krever at underviseren har studentens tilstand i sin oppmerksomhet, og ikke bare sitt eget faglige innhold.
Håndboka inneholder 23 aktiviteter som kan brukes direkte eller danne utgangspunkt for skreddersydde aktiviteter for ulike fag og emner. Aktivitetene er beskrevet etter en felles mal, med intensjoner, rammer og undervisers atferd. Teoretiske referanser for hver aktivitet oppgis med korte beskrivelser, som en lesetips-liste for begrunnelser og faglig dybde. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.relation.ispartofseries | Skriftserien;5/2022 | |
dc.subject | læring | en_US |
dc.subject | aktivitet | en_US |
dc.subject | undervisning | en_US |
dc.subject | høyere utdanning | en_US |
dc.title | Aktivitetsrammer for læring. Håndbok for undervisere til bruk på samlinger med studenter | en_US |
dc.type | Research report | en_US |
dc.description.version | publishedVersion | en_US |
dc.subject.nsi | VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280 | en_US |
dc.source.pagenumber | 75 | en_US |