Show simple item record

dc.contributor.authorSkjeseth, Eli
dc.date.accessioned2022-04-26T11:47:47Z
dc.date.available2022-04-26T11:47:47Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.isbn978-82-8380-330-3
dc.identifier.isbn978-82-8380-331-0
dc.identifier.issn2535-5678
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2992825
dc.description© Forfatterne/Høgskolen i Innlandet, 2022en_US
dc.description.abstractTittelen «Aktivitetsrammer for læring» sammenfatter forholdet mellom læring og aktivitet. Læring er målet med utdanning, konkretisert i læreplanene i form av ønsket kompetanse på fagfeltet. Aktivitet er et virkemiddel for å oppnå læring. Det er enighet blant læringsteoretikerne at forskjellige former for aktivitet er helt nødvendig for at læring skal skje. Samtidig er det er uttrykt bekymring for at studenter i høyere utdanning passiviseres for mye gjennom ensidige undervisningsformer. Å lykkes med aktivisering som fører til ønsket læring, krever at underviseren har studentens tilstand i sin oppmerksomhet, og ikke bare sitt eget faglige innhold. Håndboka inneholder 23 aktiviteter som kan brukes direkte eller danne utgangspunkt for skreddersydde aktiviteter for ulike fag og emner. Aktivitetene er beskrevet etter en felles mal, med intensjoner, rammer og undervisers atferd. Teoretiske referanser for hver aktivitet oppgis med korte beskrivelser, som en lesetips-liste for begrunnelser og faglig dybde.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.relation.ispartofseriesSkriftserien;5/2022
dc.subjectlæringen_US
dc.subjectaktiviteten_US
dc.subjectundervisningen_US
dc.subjecthøyere utdanningen_US
dc.titleAktivitetsrammer for læring. Håndbok for undervisere til bruk på samlinger med studenteren_US
dc.typeResearch reporten_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280en_US
dc.source.pagenumber75en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record