Master i økonomi og ledelse - markedsføringsledelse deltid MØLMD
Recent Submissions
-
Hvordan påvirker bruk av kunstig intelligens evnen til verdiskaping i tjenesteyting i små vs. store bedrifter?
(Master thesis, 2024)Bruk av Kunstig intelligens (KI) i samfunnet øker generelt og har blitt et sentralt tema i flere sammenhenger. KI er digitale løsninger som håndterer arbeid som tidligere trengte menneskelig tenkning. Dette muliggjør ... -
Navigere i cyberdomenet: Essensielle kompetansekomponenter for cyberteknikere
(Master thesis, 2024)Sammendrag Studien tar utgangspunkt i behovet for å forstå kompetansebehovene i møte med den teknologiske utviklingen innen informasjons- og kommunikasjonsteknologi (IKT) gitt den stadig økende kompleksiteten i cyberdomenet. ... -
Drivere til digitalisering i bankbransjen og deres innvirkning på finansrådgivernes holdning til endring
(Master thesis, 2024)Hensikt - Tidligere forskning har enten fokusert på digitale endringer i bankbransjen eller holdning til endring. Denne studien kombinerer disse temaene for en dypere forståelse for hvilken påvirkning digitale endringer ... -
Exploring the Intersection of Service-Dominant Logic and Patient Pathways: the Healthcare Value Dynamics Framework
(Master thesis, 2023)Hensikt – Denne studien dykker ned i implikasjonene av å innlemme et markedsføringsperspektiv for å forbedre ledelse og kommunikasjon innen helsetjenester. Ved å forene grunnleggende prinsipper fra Tjenestedominant Logikk ... -
«Hvordan oppfatter kunder norske bankers markedsføring av bærekraft på sosiale medier?»
(Master thesis, 2023)Bærekraft er satt på agendaen og blir stadig viktigere for virksomheter grunnet økende krav fra samfunnet og myndighetene der alle skal bidra til en mer bærekraftig fremtid. Begreper som samfunnsansvar, CRS, den triple ... -
En studie av hvordan bærekraftige opplevelsesaktører innen reiseliv i Norge kan bevege seg mot regenerativt prinsipp.
(Master thesis, 2023)SAMMENDRAG Formål – Denne oppgaven har til formål å beskrive hvordan bærekraftige opplevelsesaktører innen reiseliv i Norge kan bevege seg mot et regenerativt prinsipp. For å undersøke dette temaet har deler av Bellato ... -
Kundeemosjoner under M&As i banksektoren: Utløsende faktorer og sammenhenger mellom emosjoner og reaksjoner
(Master thesis, 2023)Formål: Formålet til denne studien er å identifisere og beskrive hvilke emosjoner bankkunder går gjennom i de tre fasene av en oppkjøpsprosess. I dette studiet er fasene inndelt som følger: Fase 1: Oppkjøp annonsert, men ... -
Hvordan kan virksomheter utnytte tjenestefisering for å oppnå sirkulære forretningsmodeller?
(Master thesis, 2023)Dette forskningsprosjektet vil omhandle tjenestefisering og sirkulære forretningsmodeller. Minimering av klimaskadene blir debattert verden over. Disse debattene baserer seg på stadig ny forskning som bekrefter et behov ... -
Brukermevirkning i teori og praksis
(Master thesis, 2022)Sammendrag Mye av litteraturen som tar for seg brukermedvirkning i tjenestesammenheng fokuserer i stor grad på det private næringsliv og hvordan involvere kundene. Denne studien har som mål å identifisere hvordan ledelse ... -
Brukermedvirkning i teori og praksis
(Master thesis, 2022)Sammendrag Mye av litteraturen som tar for seg brukermedvirkning i tjenestesammenheng fokuserer i stor grad på det private næringsliv og hvordan involvere kundene. Denne studien har som mål å identifisere hvordan ledelse ... -
Hvordan påvirker CSR-kommunikasjon lojalitet hos unge forbrukere?
(Master thesis, 2022)I en tid hvor strømpriser og hvorfor strømprisen har vært så høy er temaer som går igjen i media, vil det være viktig for en strømleverandør å vise deres rolle som samfunnsaktør. Som strømleverandør her i Norge er du kanskje ...