Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorNordahl, Thomas
dc.contributor.authorGustavsen, Ann Margareth
dc.date.accessioned2022-05-25T11:16:11Z
dc.date.available2022-05-25T11:16:11Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.isbn978-82-8380-353-2
dc.identifier.isbn978-82-8380-352-5
dc.identifier.issn2535-5678
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2996227
dc.descriptionInneholder artikler skrevet av Veronica Grøtlien, Knut Olav Nordseth, Hilde Forfang, Mette Marit Jenssen, Lillian Gran, Sigrid Øyen, Nordahl, Anne-Karin Sunnevåg, May Britt Drugli, Espen Stranger-Johannesen, Kjersti Håland, Ann Margareth Gustavsen, Gro Løken, Thomas Nordahl og Anne Kostøl.en_US
dc.description.abstractI forbindelse med markeringen av 10-årsjubileumet til Senter for praksisrettet utdanningsforskning (SePU) har nåværende ansatte og noen tidligere ansatte skrevet artikler som synliggjør noen av de aktivitetene og prosjektene SePU har vært involvert i. Antologien består av ti artikler der den første er en innledningsartikkel og de ni øvrige er organisert etter tre tematiske områder: «Ledelse og profesjonelle læringsfellesskap», «Perspektiver på kvalitet i pedagogisk arbeid» og «Tilhørighet i nettverk og kunnskapsressurser i forbedringsarbeid». Redaktører for boka er: Thomas Nordahl, professor i pedagogikk og senterleder ved SePU. Nordahl har vært senterleder siden SePU ble etablert i 2010. Nordahl har ledet en rekke forsknings- og utviklingsprosjekt i utdanningsfeltet siden midten av 90 -tallet. Han har også vært leder og medlem i flere offentlige utredningsutvalg. Ann Margareth Gustavsen, førsteamanuensis i pedagogikk og assisterende senterleder ved SePU. Gustavsen har vært ansatt på SePU siden senteret ble etablert. I den perioden har hun ledet flere store og små forsknings- og utviklingsprosjekter, undervist i grunnskolelærerutdanningen og nå hovedsakelig på rektorutdanningenen_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherHøgskolen i Innlandeten_US
dc.relation.ispartofseriesSkriftserien;15/2022
dc.subjectSePUen_US
dc.subjectforskningsarbeiden_US
dc.subjectartikkelsamlingeren_US
dc.subjectutviklingsarbeiden_US
dc.subjectbarnehageen_US
dc.subjectskoleen_US
dc.titleForsknings- og utviklingsarbeid i barnehage og skole - tilnærmingsmåter ved Senter for praksisrettet utdanningsforskningen_US
dc.typeOthersen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holder© Forfattere/Høgskolen i Innlandet, 2022en_US
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280en_US
dc.source.pagenumber223en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel