Master i tilpasset opplæring / Master of adaptive education deltid M2TOD: Nye registreringer
Viser treff 21-29 av 29
-
"... Vi må huske på hvordan barna ser verden ..." En kvalitativ studie av læreres tanker om, og erfaringer med, lekens plass i skolen.
(Master thesis, 2022)Denne studien har som formål å få innsikt i, og forståelse for, hvilken funksjon leken har i skolen. Med et ønske om å ta utgangspunkt i læreres tanker om, og erfaring med, lek i skolen ble vår problemstilling: «Hvilken ... -
Uttrykk som utfordrer. En dispositivanalyse av barnehagelærerens opplevelser av barns uttrykk
(Master thesis, 2022)Norsk sammendrag Denne masteroppgaven handler om hvordan et nettverk av ulike strukturer i samfunnet kan virke inn på hvordan barnehagelæreren opplever barns uttrykk. Barnehagen i dagens samfunn eksisterer i et spenningsfelt ... -
Elevenes medbestemmelse i spesialundervisning
(Master thesis, 2022)Elevenes medbestemmelse i spesialundervisning I denne studien har jeg intervjuet tre elver på 7. trinn om hvordan de opplever og erfarer medbestemmelse i spesialundervisning. Jeg har valgt å ta utgangspunkt i selvbestem ... -
Digitale verktøy, læringsstrategier og selvregulert læring: En kvalitativ studie om læreres bruk av teknologi i undervisning for å støtte elevers utvikling av selvregulert læring
(Master thesis, 2022)Dette er en masteroppgave i tilpasset opplæring ved Høgskolen i Innlandet. Masteroppgaven er en kvalitativ undersøkelse der formålet er å søke svar på hvordan lærere i ungdomsskolen bruker teknologi og digitale verktøy i ... -
Skolehverdagen for elever med og uten spesialundervisning
(Master thesis, 2022)Temaet for denne masteroppgaven er å se på forskjellene i opplevelsene i skolehverdagen mellom elever med spesialundervisning og elever uten spesialundervisning. Formålet har vært å se hvor stor forskjell det faktisk er, ... -
Tilpasset undervisning ved digital hjemmeskole under pandemien
(Master thesis, 2022)Temaet for denne masteroppgaven er tilpasset undervisning ved digital hjemmeskole under koronapandemien våren 2020. Som en følge av pandemiens utbrudd, ble alle skoler i Norge nedstengt, og elever måtte undervises hjemme, ... -
Hvordan forstår lærere anerkjennende undervisning? Hvordan arbeider de for en anerkjennende undervisning, og hvilke erfaringer har de?
(Master thesis, 2022)Norsk Sammendrag Masteroppgavens siktemål har vært å finne svar på hvordan lærere forstår, tilrettelegger og har erfart anerkjennelse i sitt arbeid med elever, samt betydningen av anerkjennelse for elevers utvikling og ... -
Ein leksepraksis styrt av habitus
(Master thesis, 2022)Denne masteroppgåva i emnet tilpassa opplæring handlar om foreldre sine erfaringar med leksesituasjonen i heimen. Studien har som mål å svare på problemstillinga: korleis erfarer foreldre til barn i grunnskulen lekser og ... -
Læreres erfaringer med tilpasset opplæring for flerspråklige elever på yrkesfag i videregående skole
(Master thesis, 2022)Dette er en kvalitativ studie hvor jeg undersøker lærernes erfaringer knyttet til tilpasset opplæring for flerspråklige elever på yrkesfag. Studien er gjennomført på en videregående skole med informanter som arbeider som ...