Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorMyklestad, Synnøve
dc.contributor.authorVik, Stine
dc.date.accessioned2023-12-14T09:10:23Z
dc.date.available2023-12-14T09:10:23Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.isbn978-82-7518-277-5
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3107522
dc.descriptionHenvendelser om boken kan rettes til Oplandske Bokforlag AS post@oplandskebokforlag.noen_US
dc.description.abstractDenne boka henvender seg til deg som er opptatt av barn og barndommens vilkår – i vid forstand. I dragsuget etter de siste 15–20 årenes politiske handlingsiver, med forebyggende og tidlige innsatser, kan det hevdes at pedagogikken er i ferd med å miste både fotfeste og selvbevissthet. Slik barndommen er blitt institusjonalisert, har også pedagogikk som fag endt opp institusjonalisert. Mer enn å verne om barnet og barndommens egenverdi i institusjonene, har pedagogikken selv blitt rammet inn av institusjonenes rammebetingelser. Faren for å fremstå som et ureflektert redskapsfag for politiske satsningsområder og markedsdefinerte behov, er overhengende. Dette krever handling. Barn og barndom stiller alle og enhver overfor et etisk ansvar – pedagoger især. Pedagogikk som fag kan ikke unndra seg dette ansvaret. Boka inneholder to essays der forfatterne søker å reforhandle pedagogikkens selvforståelse gjennom å undersøke og drøfte egenverdiens problem.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherOplandske Bokforlagen_US
dc.titleBarndomspedagogikk? – På leit etter pedagogikkens selvforståelseen_US
dc.typeBooken_US
dc.rights.holder© Oplandske Bokforlag, Tekst: © Stine Vik og Synnøve Myklestaden_US
dc.source.pagenumber96en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail
Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel