Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisor
dc.contributor.authorØrslien, Andreas Pettersen
dc.date.accessioned2024-07-10T16:10:24Z
dc.date.available2024-07-10T16:10:24Z
dc.date.issued2024
dc.identifierno.inn:inspera:231461313:51096354
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3139753
dc.descriptionFull text not available
dc.description.abstractI dette undervisningsopplegget kalt naturfaglige fenomener kombinert med programmering, kombineres Scratch-programmering med temaet drivhuseffekten for å fremme samarbeid og algoritmisk tenking blant ungdomsskoleelever. Opplegget har blitt forbedret gjennom en tematisk analyse, hvor jeg justerte gruppene fra tilfeldig til målrettet sammensetning basert på vurdering og kunnskap, noe som forbedret samarbeidet betydelig. Dette tilpasses studier som fremhever fordelen av parprogrammering og tilpasset støtte. Støttematerialene, inkludert et lærerhefte og et puslespill, har blitt designet for å hjelpe elever og lærere gjennom opplegget. Disse materialene fremmer diskusjon og hjelper med koding gjennom en strukturert tilnærming til drivhuseffekten. Elevene benyttet seg av skissering og prøv-og-feil metoder. Engasjementet og tilbakemeldingene fra elever peker på at opplegget er både morsomt og lærerikt, noe som indikerer at det tilbyr en effektiv og nyskapende pedagogisk metode som både engasjerer og utdanner.
dc.description.abstractIn this educational program called natural science phenomena combined with programming, Scratch programming is combined with the theme of the greenhouse effect to promote collaboration and algorithmic thinking among middle school students. The program has been improved through thematic analysis, where I adjusted the groups from random to targeted composition based on assessment and knowledge, significantly enhancing collaboration. This adapts studies highlighting the benefits of pair programming and tailored support. Support materials, including a teacher's guide and a puzzle, have been designed to assist students and teachers throughout the program. These materials facilitate discussion and assist with coding through a structured approach to the greenhouse effect. Students utilized sketching and trial-and-error methods. The engagement and feedback from students indicate that the program is both fun and educational, suggesting that it offers an effective and innovative educational method that both engages and educates.
dc.languagenob
dc.publisherInland Norway University
dc.titleNaturfaglige fenomener kombinert med programmering
dc.typeMaster thesis


Tilhørende fil(er)

FilerStørrelseFormatVis

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel