Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisor
dc.contributor.authorDahlmo, Jo Espen
dc.date.accessioned2024-07-12T16:10:16Z
dc.date.available2024-07-12T16:10:16Z
dc.date.issued2024
dc.identifierno.inn:inspera:231443202:51660652
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3140645
dc.description.abstractBærekraftstien er et interaktivt pedagogisk produkt designet for barneskoleelever for å lære om bærekraftig utvikling. Ved å bruke et innovativt undervisningsverktøy utforsker denne studien hvordan barn kan utvikle en grunnleggende forståelse av et komplekst tema. Forskningen søker å tilpasse bærekraftstien for å engasjere elever gjennom lek, utforskning og tverrfaglige tilnærminger. Analysen av bærekraftstien drøfter hvordan den tar hensyn til barnas perspektiver og hverdagserfaringer, og integrerer lek og utforskning som sentrale pedagogiske tilnærminger. Bærekraftstien har som mål å gjøre emnet mer tilgjengelig for elever ved å bruke enklere språk og fokusere på deres interesser. Videre diskuteres verdien av bærekraftstien som et innovativt bidrag til undervisning om bærekraftig utvikling. I bærekraftstien er det avgjørende å anerkjenne potensialet for videreutvikling og tilpasning av bærekraftstien som et kraftig verktøy for å formidle betydningen av bærekraftig utvikling til fremtidige generasjoner. Studien avsluttes med en oppsummering av funnene og fremhever betydningen av bærekraftstien som en verdifull undervisningsressurs for bærekraftig utvikling. Denne masteroppgaven presenterer en grundig analyse av både produktet og prosessen bak det, noe som bidrar til vår forståelse av hvordan man tilpasser og gjør undervisning om bærekraftig utvikling relevant for barneskoleelever.
dc.description.abstractThe Sustainability path is an interactive educational product designed for primary school students to learn about sustainable development. By using an innovative teaching tool, this study explores how children can develop a basic understanding of a complex topic. The research seeks to adapt the sustainability path to engage students through play, exploration, and interdisciplinary approaches. The analysis of the sustainability path discusses how it considers the children's perspectives and everyday experiences and integrates play and exploration as central pedagogical approaches. The sustainability path aims to make the topic more accessible to students by using simpler language and focusing on their interests. Furthermore, the value of the sustainability path as an innovative contribution to teaching about sustainable development is discussed. In the sustainability path, it is crucial to recognize the potential for further development and adaptation of the sustainability path as a powerful tool for conveying the importance of sustainable development to future generations. The study concludes by summarizing the findings and highlighting the significance of the sustainability path as a valuable teaching resource for sustainable development. This master's thesis presents a thorough analysis of both the product and the process behind it, which contributes to our understanding of how to adapt and make teaching about sustainable development relevant for primary education students.
dc.languagenob
dc.publisherInland Norway University
dc.titleBærekraftstien - En lekende og. utforskende sti.
dc.typeMaster thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel