Browsing Master i grunnskolelærerutdanning for trinn 1-7 MGL217 by Title
Now showing items 1-20 of 98
-
Aktiv undervisning som pedagogisk tilnærming for å bidra til tilpasset opplæring
(Master thesis, 2024)Problemstillingen for denne masteroppgaven er: Hvordan forstår og erfarer seks lærere bruk av aktiv undervisning som en pedagogisk tilnærming for å kunne bidra til tilpasset opplæring for elever på barneskolen? I denne ... -
Anerkjennelse i den tilpassede opplæringen
(Master thesis, 2022)I denne masteroppgaven i profesjonsrettet pedagogikk blir begrepene anerkjennelse og tilpasset opplæring lagt vekt på, hvor følgende problemstilling blir besvart: Hvordan forstår og redegjør ansatte på en skole for ... -
Anerkjennelse, et felles verdensbilde?
(Master thesis, 2024)Denne masteroppgaver tar for seg anerkjennelse i klasserommet med utgangspunkt i problemstillingen “På hvilke måter kommer lærerens anerkjennelse av elever på mellomtrinnet til uttrykk i zambisk og norsk skole?” Studien ... -
Anerkjennelse, et felles verdensbildet?
(Master thesis, 2024)Denne masteroppgaver tar for seg anerkjennelse i klasserommet med utgangspunkt i problemstillingen “På hvilke måter kommer lærerens anerkjennelse av elever på mellomtrinnet til uttrykk i zambisk og norsk skole?” Studien ... -
Ansvarlige valg for bærekraftig utvikling i KRLE-faget
(Master thesis, 2022)Denne masteroppgaven er en litteraturstudie innen bærekraftig utvikling som tverrfaglig tema i KRLE-faget. Problemstillingen er «Hva vil det si å ta ansvarlige valg knyttet til bærekraftig utvikling i KRLE-faget for ... -
Atferden eies ikke av eleven alene - Kontaktlæreres og sosiallæreres erfaringer med utagerende elevatferd sett i et systemteoretisk perspektiv
(Master thesis, 2023)Masteroppgaven retter søkelyset på utagerende elevatferd i lys av et systemteoretisk perspektiv. Tematikken har blitt undersøkt med bakgrunn i problemstillingen: Hvordan kan kontaktlæreres og sosiallæreres erfaringer med ... -
Atferden eies ikke av eleven alene - Kontaktlæreres og sosiallæreres erfaringer med utagerende elevatferd sett i et systemteoretisk perspektiv
(Master thesis, 2023)Masteroppgaven retter søkelyset på utagerende elevatferd i lys av et systemteoretisk perspektiv. Tematikken har blitt undersøkt med bakgrunn i problemstillingen: Hvordan kan kontaktlæreres og sosiallæreres erfaringer med ... -
Barneskolelæreres anerkjennelsespraksis etter innføringen av LK20.
(Master thesis, 2023)I en av mange masteroppgaver om anerkjennelse gjør denne masteroppgaven seg relevant gjennom å fokusere på anerkjennelse etter innføringen av LK20. I denne masteroppgaven i profesjonsrettet pedagogikk er problemstillingen ... -
Bildebok i undervisning om folkehelse og livsmestring - Læreres opplevelse av og erfaring med bildebok i undervisning om utfordrende og følsomme temaer på 1.-7. trinn
(Master thesis, 2023)Denne masteroppgaven handler om bruk av bildebok i undervisning om temaer innenfor folkehelse og livsmestring på 1.-7. trinn. Dette temaet har blitt undersøkt på bakgrunn av problemstillingen: Hva er læreres oppfatning av ... -
Bokstavinnlæring i Norge og Zambia
(Master thesis, 2024)Formålet med denne studien har vært å undersøke hvordan to lærere i Norge og to lærere i Zambia gjennomfører bokstavinnlæringen på første trinn, og hvordan lærerne velger sine tilnærminger, metoder og læringsressurser. ... -
Bruk av digitale medier i KRLE på barneskolen
(Master thesis, 2024)Denne masteroppgaven utforsker bruken av digitale medier i KRLE-faget på barneskolen, et tema som har fått økt oppmerksomhet i takt med samfunnets digitale utvikling. Digitale medier er blitt en integrert del av undervisningen, ... -
Bruk av innovativt didaktisk produkt i matematikkundervisning.
(Master thesis, 2024)Ved Høgskolen i Innlandet tilbys to varianter av masteroppgaver i matematikk for lærerutdanning. En av dem er en entreprenøriell masteroppgave som fokuserer på å skape noe av praktisk verdi eller implementere nye ideer i ... -
Bærekraftstien - En lekende og. utforskende sti.
(Master thesis, 2024)Bærekraftstien er et interaktivt pedagogisk produkt designet for barneskoleelever for å lære om bærekraftig utvikling. Ved å bruke et innovativt undervisningsverktøy utforsker denne studien hvordan barn kan utvikle en ... -
De glemte elevene: En kvalitativ studie om læreres opplevelser av møtet med elever med stort læringspotensial
(Master thesis, 2024)Tittel: De glemte elevene: En kvalitativ studie om læreres opplevelser av møtet med elever med stort læringspotensial Denne studiens formål er å få dypere innsikt i hvordan lærere opplever møtet med elever med stort ... -
De klarer seg selv – en kvalitativ studie om tilpasset matematikkundervisning på mellomtrinnet for elever med stort læringspotensial
(Master thesis, 2024)Denne studien undersøker temaet elever med stort læringspotensial og matematikkundervisning med utgangspunkt i problemstillingen: Hvilken kunnskap har matematikklærerne om elever med stort læringspotensial og hvordan ... -
De usynlige grensene – kjønns- og seksualitetsbias i barnelitteratur og lærerens kritiske mangfoldskompetanse.
(Master thesis, 2024)Denne studien undersøker fremstillinger av kjønn og seksualitet i barnelitteratur med utgangspunkt i problemstillingen «på hvilke måter er kjønns- og seksualitetsmangfold representert i skjønnlitteratur som brukes i ... -
Den digitale hverdagens påvirkning av språket til elever på mellomtrinnet.
(Master thesis, 2024)I denne masteroppgaven har jeg undersøkt følgende: Hvordan påvirker den digitale hverdagen språket til elever på mellomtrinnet? Med utgangspunkt i problemstillingen har jeg formulert tre forskningsspørsmål: «Hvordan kan ... -
Elevers algebraiske tenkning og generaliseringsstrategier i arbeid med figurmønster på 4. trinn
(Master thesis, 2023)Temaet for denne masteroppgaven er generaliseringsstrategier og algebraisk tenkning. Det har vært undersøkt hvilke strategier elever benytter når de arbeider med figurmønsteroppgaver og hva det sier om deres algebraiske ... -
Elevers algebraiske tenkning og generaliseringsstrategier i arbeid med figurmønster på 4. trinn
(Master thesis, 2023)Temaet for denne masteroppgaven er generaliseringsstrategier og algebraisk tenkning. Det har vært undersøkt hvilke strategier elever benytter når de arbeider med figurmønsteroppgaver og hva det sier om deres algebraiske ... -
Elevers rapporterte motivasjon og læring ved bruk av det digitale læringsspillet Wittario i undervisning
(Master thesis, 2022)Formålet med denne oppgaven har vært å undersøke hvordan det digitale læringsspillet Wittario har påvirket 5. og 6. trinns elevers opplevde motivasjon og læring i matematikkundervisning. Bakgrunnen for oppgaven er elevers ...