Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorLihaug, André
dc.contributor.authorLihaug, Mette
dc.contributor.authorSeierstad, Cecilie Lyngra
dc.date.accessioned2013-08-21T05:50:31Z
dc.date.available2013-08-21T05:50:31Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/132139
dc.descriptionÅrsstudium Organisasjon og ledelse, 2013no_NO
dc.description.abstractVåren og høsten 2012 gjennomførte Larvik kommune pilotprosjektet ”Velferdsteknologi og kontinuerlig forbedring”. Temaet i oppgaven vår er læring i organisasjoner, og basert på pilotprosjektet har vi jobbet ut fra problemstillingen: ”Hvordan har prosjektet ”Velferdsteknologi og kontinuerlig forbedring” ført til læring innad i avdelingene”. Vi har tatt utgangspunkt i Peter Senge (1991) sin ”Den femte disiplin” som teoretisk grunnlag for læring i organisasjoner sammen med Lean som rammeverk og filosofi rundt kontinuerlig forbedring for å se hvordan prosjektet har bidratt til prosesser rundt læring hos prosjektdeltagerne. Vi har benyttet kvalitativ metode og intervjuet seks prosjektdeltagere på bakgrunn av en intervjuguide. Resultatene viser at læring har funnet sted blant de ansatte, og at ett av verktøyene som ble presentert i pilotprosjektet brukes aktivt av de ansatte. Men, studiet viser også at ledelsen ikke er til stede, og de tar ikke ansvar ved å eie endringsprosessene personlig. Våre funn konkluderer med at de ansatte lærer på bakgrunn av forbedringsmøtene, som fungerer på samtlige avdelinger, til tross for lite deltagende og tilstedeværende ledelse.no_NO
dc.subjectLarvikno_NO
dc.subjectorganisasjonerno_NO
dc.subjectLeanno_NO
dc.subjectkvalitativ metodeno_NO
dc.subjectendringsprosesserno_NO
dc.titleIndividet som katalysator for læring i organisasjonerno_NO
dc.typeStudent paper, othersno_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Political science and organizational theory: 240no_NO
dc.source.pagenumber44 s.no_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel