Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorBakken, Unni Kristin
dc.date.accessioned2013-09-26T05:54:10Z
dc.date.available2013-09-26T05:54:10Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/132150
dc.descriptionÅrsstudium i organisasjon og ledelse, 2013no_NO
dc.description.abstractDette er en liten studie som er gjennomført ved hjelp av kvalitative intervjuer, utført på Vega frisørsalong hvor jeg selv er ansatt som frisør. Bakgrunn for studien er at jeg selv arbeider som frisør, og har jobben innenfor bransjen i nesten 25 år. Jeg ønsket derfor å se nærmere på hva som påvirker frisørenes motivasjon i deres arbeidsdag. Fokus i prosjektoppgaven er å finne årsaker til hva som fremmer motivasjon, og hva som kan hemme motivasjonen. Studien kan gi en ledetråd til hva som kan gjøres for å gi de ansatte en større og sterkere motivasjon for å gjennomføre jobben på en tilfredsstillende måte. Studien viser at frisørene ved Vega frisørsalong blir motivert av arbeidsoppgavene i seg selv, anerkjennelse fra kollegaer, sosial tilhørighet, ansvar, tilbakemeldinger fra ledelsen, kurs, prestasjon i den forstand at resultatet av arbeidet er bra og noen ansatte følte at lønn og provisjon motiverte dem til en viss grad. Det som hemmet motivasjonen på frisørsalongen var mest private bekymringer som ikke var jobbrelatert, manglende kommunikasjon og fravær på tilbakemeldinger fra ledelsen.no_NO
dc.language.isonobno_NO
dc.subjectfrisørerno_NO
dc.subjectmotivasjonno_NO
dc.subjectarbeidslivno_NO
dc.subjectansatteno_NO
dc.subjectkvalitativ metodeno_NO
dc.subjectintervjuerno_NO
dc.titleMotivasjonsbetingelser i bedriften Vega frisørsalong: faktorer som fremmer og hemmer motivasjon i Vega Frisørsalongno_NO
dc.typeStudent paper, othersno_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Political science and organizational theory: 240no_NO
dc.source.pagenumber31 s.no_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel