Browsing Master i kultur- og språkfagenes didaktikk / Master of didactics of culture and language heltid M2KEH by Subject "VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280"
Now showing items 1-4 of 4
-
Fiolinopplæring og musikalsk litterasitet: komparativ analyse av norske fiolinlærebøker.
(Master thesis, 2017)Norsk: Denne avhandlingen er en komparativ analyse av fire fiolinlærebøker for nybegynnere. Tre av disse er skrevet av norske forfattere, og den fjerde er skrevet av en svensk forfatter og oversatt til norsk. Disse er for ... -
«Flink og hyggelig, det er ikke viktig hvis du kan ikke skrive». Voksne migranters investering i skriving på norsk som andrespråk.
(Master thesis, 2019)Norsk sammendrag: Denne studien belyser hvordan noen migranter opplever å investere i å skrive på norsk som andrespråk i grunnskolen for voksne. Jeg har valgt å fokusere på ferdigheten skriving fordi skriving er essensielt ... -
I kva grad har UiU gjort lærarane meir bevisste på skriving? Intervju av ressurslærarar med vekt på utvikling og suksessfaktorar.
(Master thesis, 2018)Norsk:Føremålet med denne oppgåva er å finne ut om satsinga Ungdomstrinn i utvikling (UiU) har gjort lærarane på tre skular meir bevisste på skriving. For å finne ut av dette har eg intervjua tre ressurslærarar som har ... -
Trompet i barnehagen – Ikke noe hokus pokus, egentlig!
(Master thesis, 2018)Norsk: I denne avhandlingen har målet vært å undersøke hvordan gruppeundervisning på pocket-trompet for førskolebarn i barnehagen kan fungere som del av kulturskolens tilbud. Jeg har valgt en kvalitativ tilnærming med ...