Individuelle utviklingsplaner – et verktøy for tilpasset opplæring? IUP- hva er det, og hvordan fungerer det i praksis ved "Løkka" skole?
Master thesis
Åpne
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/132648Utgivelsesdato
2008Metadata
Vis full innførselSammendrag
Norsk: Denne oppgaven er en casestudie som tar for seg individuelle utviklingsplaner – IUP i en norsk skole. Jeg har observert bruken av IUP, samt intervjuet elever og lærere som bruker IUP og også foretatt noe dokumentanalyse. Mitt mål med denne studien var å finne ut hva IUP er og hvordan det fungerer som et verktøy for å tilpasse opplæringen.
English: This thesis presents a casestudy which deals with individual development plans (IUP) in a Norwegian school. I have observed the use of IUP in the classroom and interviewed pupils and teachers using it. I have also done document analysis. My goal for this study has been to find out what a IUP is and how it works as a tool to adjust teaching for the individual pupil.
Beskrivelse
Mastergradsoppgave i tilpasset opplæring, Avdeling for lærerutdanning og naturvitenskap, Høgskolen i Hedmark, 2008