• Hvordan kan vi som kroppsøvingslærere fremme deltakelsen i faget? 

      Alnes, Victoria Fjelde; Andersen, Nina (Bachelor thesis, 2016)
      Forfatter: Nina Andersen, faglærerutdanning i kroppsøving og idrettsfag, 2016. Høgskolen i Hedmark, avdeling Elverum, folkehelsefag. Victoria Fjelde Alnes, faglærerutdanning i kroppsøving og idrettsfag, 2016. Høgskolen i ...
    • Hvorfor er det så få kvinnelige topptrenere? 

      Gunnuldsen, Mari (Bachelor thesis, 2014)
      Hensikt: Hensikten med denne oppgave er å sette lys på kvinnelige topptrenere. Det er ønskelig å belyse spørsmålet: «når kvinnelige trenere er så ettertraktet, hvorfor er det ikke flere som blir det da?» Metode: Det er ...
    • Kartlegging av kostholdet og det fysiske aktivitetsnivået i grunnskolen 

      Bjarnason, Jonas Thor (Bachelor thesis, 2013)
      Forfatter: Jonas Thor Bjarnason Tittel på oppgaven: Kartlegging av kostholdet og det fysiske aktivitetsnivået i grunnskolen Problemstillinger Hovedproblemstilling: I hvilken grad tilfredsstiller elever i grunnskolen ...
    • Kjønn som kompetanse? - om mannlige og kvinnelige barnehagepedagogers praksis. 

      Solstuen, Terje (Bachelor thesis, 2016)
      Norsk: Denne bacheloroppgaven ser på menns underrepresentasjon i barnehagen og i lys av relevant teori om dette forsøker den å se på hvorvidt mannlige pedagoger arbeider forskjellig fra kvinnelige pedagoger. Forfatteren ...
    • Kjønnsblandet eller kjønnsdelt kroppsøving? 

      Fingarsen, Audun (Bachelor thesis, 2014)
      Forfatter Audun Fingarsen Tittel Kjønnsblandet eller kjønnsdelt kroppsøving? Nøkkelord Kroppsøving, jenter, gutter, kjønnsblandet, kjønnsdelt, tilpasset opplæring, kjønn, selvoppfatning, aktivitetsnivå, kroppsøvings ...
    • Kjønnsblandet eller kjønnsdelt kroppsøving? 

      Ødegård, Åsne Kristin Strand (Bachelor thesis, 2017)
      I denne oppgaven vil jeg belyse temaet kjønnsdelt og kjønnsblandet kroppsøving. Det er på forhånd valgt at jeg skal bruke litteraturstudie som metode. Dette vil si at oppgaven baseres på tidligere forskning. Jeg vil se på ...
    • Kjønnsblandet kroppsøving – eller ikke? 

      Hønstvedt, Erik (Bachelor thesis, 2017)
      Problemstilling: «Hvilken betydning har kjønnsdelt kroppsøving for jenter i ungdomsskolealder i forhold til motivasjon og læring?» Nøkkelord: Kroppsøving, jenter, gutter, kjønn, kjønnsdelt, kjønnsblandet, motivasjon, ...
    • Kjønnsdeling i kroppsøvingsfaget 

      Kummeneje, Simen (Bachelor thesis, 2013)
      Forfatter: Simen Kummeneje. Tittel: Kjønnsdeling i kroppsøvingsfaget. Bakgrunn: I dagens Norge er vi veldig opptatt av tilpasset opplæring og å få alle med i undervisningen. Med årene har kjønnsdeling av klassene, ...
    • Kjønnsroller og omsorg. 

      Kilde, Marthe (Bachelor thesis, 2017)
      Norsk: Denne bacheloroppgaven undersøker om barnets kjønn har en innvirkning på den omsorgen de voksene i barnehagen viser barnet. Belyst av problemstillingen "Vil barnets kjønn spille inn på hvordan de voksne viser omsorg ...
    • Kostholdsvaner og fysisk aktivitet i grunnskolen 

      Børvan, Ole Christian (Bachelor thesis, 2014)
      Forfatter Ole Christian Børvan Tittel Kostholdsvaner og fysisk aktivitet i grunnskolen Nøkkelord Fysisk aktivitet, psykisk helse, kosthold, kroppsøving, kjønnsforskjeller, grunnskole Metode Jeg har foretatt meg en ...
    • Kroppsøving – et fag mest for gutter? 

      Øverseth, Peder Pandum; Staum, Sondre (Bachelor thesis, 2015)
      Forfattere: Peder Pandum Øverseth og Sondre Staum Oppgavetittel: Kroppsøving – Et fag mest for gutter? Problemstilling: Hvilke kjønnsforskjeller er det i tenåringers opplevelse av kroppsøvingsfaget, og hvordan ...
    • Kvinner og menns motiver for å være fysisk aktive 

      Persson, Katrin (Bachelor thesis, 2012)
      Problemstilling: Hvilke motiver har kvinner og menn for å være fysisk aktive? Teori: Tidligere forskning blir presentert og sentrale begreper blir avklart. Metode: Kvantitativ metode, med spørreskjema Resultat og ...
    • Likestilling i barnehagen. Diskursanalyse av utvalgte årsplaners arbeid med likestilling. 

      Bjørge, Caroline Asskildt (Bachelor thesis, 2017)
      Norsk: Jeg har i denne oppgaven valgt ut to årsplaner og undersøkt hvordan disse barnehagene ut ifra det de skriver i deres årsplan arbeider med likestilling. Jeg har sett på hvilke diskurser som ser ut til å være rådende ...
    • Likestilling i barnehagen. En diskursanalyse av utvalgte dokumenters framskriving av menn i barnehagen. 

      Lyons, Sara Equay (Bachelor thesis, 2016)
      Norsk: Jeg har lest og analysert tre utvalgte dokumenter som handler om likestilling og menns rolle i barnehagen. Jeg har satt meg kritisk til rådende kjønnsdiskurser, da spesielt til de voksne i barnehagen. Jeg stiller ...
    • Motivasjon til livslang bevegelsesglede 

      Martinsen, Esben (Bachelor thesis, 2014)
      Problemstilling/problemområde: Hvordan kan læreren påvirke elevenes motivasjon i kroppsøvingsfaget? Oppgaven belyser hvilke faktorer som kan være med på å avgjøre elevenes grad av motivasjon i kroppsøvingsfaget. Videre ...
    • Predasjon hos gaupe i Nord-Norge : kjønnspesifikk diett- og habitatvalg 

      Remmen, Jørgen; Olsen, Tore Johan (Bachelor thesis, 2010)
      Norsk: Norsk institutt for naturforskning og Grimsö forskningsstasjon, Sveriges landbruksuniversitet har samlet inn økologiske data på gaupe i en rekke ulike områder i Skandinavia. Prosjektet i nord er et samarbeid mellom ...