• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Studentoppgaver bachelor / Student papers BA
  • Bachelor i faglærerutdanning i kroppsøving og idrettsfag
  • View Item
  •   Home
  • Studentoppgaver bachelor / Student papers BA
  • Bachelor i faglærerutdanning i kroppsøving og idrettsfag
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Hvordan kan vi som kroppsøvingslærere fremme deltakelsen i faget?

Alnes, Victoria Fjelde; Andersen, Nina
Bachelor thesis
Thumbnail
View/Open
Alnes og Andersen.pdf (477.0Kb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/2391784
Date
2016
Metadata
Show full item record
Collections
  • Bachelor i faglærerutdanning i kroppsøving og idrettsfag [95]
Abstract
Forfatter: Nina Andersen, faglærerutdanning i kroppsøving og idrettsfag, 2016. Høgskolen i Hedmark, avdeling Elverum, folkehelsefag. Victoria Fjelde Alnes, faglærerutdanning i kroppsøving og idrettsfag, 2016. Høgskolen i Hedmark, avdeling Elverum, folkehelsefag. Tittel: Økt deltakelse i kroppsøving

Problemstilling/ problemområde: Hvordan kan vi som kroppsøvingslærere fremme deltakelsen i faget?

Metode: I oppgaven vår har vi tatt i bruk litteraturstudie

Resultat:

Hvis læreren gir elevene lov til selvbestemmelse i kroppsøvingsundervisningen vil dette være med på å øke motivasjonen deres. Videre om kroppsøvingslærere tar i bruk et mestringsklima i sin undervisning, er det større sjanse for at hvert individ vil føle seg møtt etter deres ferdighetsnivå. Siden et slikt klima vektlegger fremgang, mestring og innsats vil dette kunne være med på å fremme motivasjonen hos elevene. Legger en lærer tilrette og tilpasser undervisningen etter evner og ferdighetsnivå hos elevene kan hvert enkelt individ føle seg sett, og dette kan dermed være med på å fremme deltakelsen i faget. Dette for å kunne ivareta

4

flest mulig elever på best mulig måte, og dermed fremme deltakelsen i kroppsøving og motivere til livslang bevegelsesglede.

Nøkkelbegreper: Kroppsøving, deltakelse, frafall, motivasjon, læringsklima, selvbestemmelse, tilpasset opplæring, mestring, kjønn, lærerrollen, livslang bevegelsesglede.
Description
Bacheloroppgave faglærerutdanning i kroppsøving og idrettsfag, 2016

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit