• Cooperative learning, og utviklingen av sosial kompetanse 

      Paulsbyen, Robin (Bachelor thesis, 2017)
      Norsk: Denne kvalitative undersøkelsen tar for seg temaet Cooperative learning, og hvordan metoden kan være med på å utvikle den sosiale kompetansen til elevene i skolen. Den sosiale kompetansen til elevene er en grunnleggende ...
    • Drømmehuset 

      Bay, Kristen (Bachelor thesis, 2018)
      Norsk: «Hva kan man oppnå ved å utnytte de ulike egenskapene i en gruppe i et tverrfaglig prosjektarbeid»? Jeg har gjennomført et tverrfaglig prosjektarbeid med en førskolegruppe. Temaet for prosjektarbeidet har vært hus, ...
    • Hvordan fungerer samvirke mellom landbaserte nødetater og maritime ressurser ved ulykker i umiddelbar nærhet til land? Et kvalitativt blikk på redningsarbeidet etter helikopterulykken ved Turøy. 

      Haugen, Eirik Solheim; Løvskogen, Tom Arild; Røstgård, Synne Elise (Bachelor thesis, 2017)
      Vi har valgt samvirke, og konkret samvirke mellom landbaserte nødetater og maritime ressurser, som tema for vår oppgave. Utfordringer knyttet til samordning og koordinering har vært tilbakevendende i flere av fagene i ...
    • Ingen tid til tårer? 

      Kristensen, Hege; Vestby, Ingrid (Bachelor thesis, 2013)
      Denne bacheloroppgaven er et litteraturstudie. Den bygger på relevant pensumlitteratur, selvvalgt faglitteratur, norske og engelske forskningsartikler samt erfaringer fra praksis. Bakgrunn for temaet i denne oppgaven er ...
    • Motivasjon i skolen, «jeg vet du kan klare det». 

      Brandlistuen, Else Marie (Bachelor thesis, 2017)
      Norsk: Prestasjon i skolen henger tett sammen med motivasjon (Manger, 2013, s. 133). Noen elever er mere motiverte enn andre til å jobbe med skolearbeidet. Temaet for denne oppgaven er motivasjon og hovedfokuset ligger ...
    • Rett veiledning, på rett måte, til rett tid 

      Bakken, Monica; Mailand, Philip A. (Bachelor thesis, 2012)
      Innledning: Vi har i denne bacheloroppgaven valgt temaet "Sykepleiefaglig forsvarlighet og behovet for koordinerte helsetjenester etter innføring av samhandlingsreformen". Dette var ett av tre hovedtemaer gitt av Høgskolen ...
    • Samarbeid i sykepleie etter innføringen av samhandlingsreformen 

      Misiraj, Gentiana; Sæter, Ragnhild H. (Bachelor thesis, 2012)
      Problemstilling: Hvordan kan sykepleiere i hjemmesykepleien oppnå et godt samarbeid med spesialisthelsetjenesten etter innføring av samhandlingsreformen? Avgrensning: SHR er en omfattende statsmelding som tar for seg mange ...
    • Samarbeid mellom foreldre og barnehage - til barnets beste. 

      Lystad, Gerd Lahlum (Bachelor thesis, 2017)
      Norsk: Problemstillingen i dette litteraturstudiet er å undersøke hva barnehagen kan gjøre for å ivareta samarbeidet med foreldrene. For at samarbeidet mellom foreldre og barnehage blir til barnets beste, er det viktig ...
    • Samarbeid mellom skole og hjem i Namibia 

      Dalløkken, Kristin Paulsen (Bachelor thesis, 2013)
      Sammendrag: I denne oppgaven kan du lese om hvordan hjem-skole samarbeidet fungerer på en praksisskole i Namibia. Det blir lagt fram teori som står bak dette temaet i Norge, og noen sammenligninger blir dratt mellom landene ...
    • “Sammen er vi gode” - Sykepleierledet tverrprofesjonelt team 

      Kamperud, Thea Marie; Kamperud, Pia Emilie (Bachelor thesis, 2016)
      Tittel: “Sammen er vi gode” - Sykepleierledet tverrprofesjonelt team. Hensikt: Andelen eldre personer i samfunnet øker, dette fører til at forekomsten av kroniske, aldersbetingede sykdommer som demens øker. Flere av disse ...
    • Vi skal jo samme vei – en kvalitativ studie om samarbeid mellom lærere og PP-tjeneste 

      Skjønhaug, Emil (Bachelor thesis, 2018)
      Norsk: Elevene har rett på en opplæring som er tilpasset deres evner og forutsetninger, og det er skolens jobb å hjelpe elevene til å utvikle seg faglig og sosialt. I dagens skole er det mange elever som ikke har utbytte ...
    • Vi vil jo det samme. En kvalitativ studie rundt samarbeidet mellom barnevern og skole. 

      Domaas, Kathrine (Bachelor thesis, 2014)
      Norsk: Utgangspunktet for denne oppgaven er at samarbeidet omkring utsatte barn og unge er en viktig del av læreryrket. Læreren ser barna flere timer daglig og har med det en unik mulighet til å ta del i barnas hverdag ...