dc.contributor.author | Bovolden, Helene Kronvold | |
dc.date.accessioned | 2012-06-26T06:44:08Z | |
dc.date.available | 2012-06-26T06:44:08Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/132788 | |
dc.description | Bachelor i faglærerutdanning i kroppsøving og idrettsfag, 2012 | no_NO |
dc.description.abstract | Problemstilling:
Hvordan motivasjonelt klima påvirker elevenes grunnleggende behov?
Metode:
Kvantitativ metode med spørreundersøkelse på elever i grunnskolen i Sør-Østerdalen, med fokus på 9- og 15-åringer.
Resultat:
Gjennom resultatene har vi både fått understreket det vi kunne finne i teorien, nemlig at et mestringsorientert klima er med på å fremme motivasjon. Vi kan ikke si vi kan understreke at prestasjonsorientert klima hindrer motivasjonen. Selv om resultatene er negative sammenhenger, har de ikke blitt signifikante. Vi fikk også positive signifikante sammenhenger av tilfredsstillelse av de grunnleggende psykologiske behov; autonomi, kompetanse og tilhørighet. | no_NO |
dc.language.iso | nob | no_NO |
dc.subject | motivasjon | no_NO |
dc.subject | fysisk aktivitet | no_NO |
dc.subject | barn | no_NO |
dc.subject | ungdommer | no_NO |
dc.subject | elever | no_NO |
dc.subject | unge | no_NO |
dc.subject | mestring | no_NO |
dc.subject | mestringsorientering | no_NO |
dc.subject | psykologiske behov | no_NO |
dc.subject | prestasjoner | no_NO |
dc.subject | prestasjonsorientering | no_NO |
dc.title | Læringsklima og tilfredsstillelse av de grunnleggende psykologiske behov | no_NO |
dc.title.alternative | Learning Climate and satisfaction of The Basic Needs | no_NO |
dc.type | Bachelor thesis | no_NO |
dc.subject.nsi | VDP::Social science: 200::Social science in sports: 330 | no_NO |
dc.subject.nsi | VDP::Medical disciplines: 700::Sports medicine: 850 | no_NO |
dc.source.pagenumber | 45 s. | no_NO |