Show simple item record

dc.contributor.authorBovolden, Helene Kronvold
dc.date.accessioned2012-06-26T06:44:08Z
dc.date.available2012-06-26T06:44:08Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/132788
dc.descriptionBachelor i faglærerutdanning i kroppsøving og idrettsfag, 2012no_NO
dc.description.abstractProblemstilling: Hvordan motivasjonelt klima påvirker elevenes grunnleggende behov? Metode: Kvantitativ metode med spørreundersøkelse på elever i grunnskolen i Sør-Østerdalen, med fokus på 9- og 15-åringer. Resultat: Gjennom resultatene har vi både fått understreket det vi kunne finne i teorien, nemlig at et mestringsorientert klima er med på å fremme motivasjon. Vi kan ikke si vi kan understreke at prestasjonsorientert klima hindrer motivasjonen. Selv om resultatene er negative sammenhenger, har de ikke blitt signifikante. Vi fikk også positive signifikante sammenhenger av tilfredsstillelse av de grunnleggende psykologiske behov; autonomi, kompetanse og tilhørighet.no_NO
dc.language.isonobno_NO
dc.subjectmotivasjonno_NO
dc.subjectfysisk aktivitetno_NO
dc.subjectbarnno_NO
dc.subjectungdommerno_NO
dc.subjecteleverno_NO
dc.subjectungeno_NO
dc.subjectmestringno_NO
dc.subjectmestringsorienteringno_NO
dc.subjectpsykologiske behovno_NO
dc.subjectprestasjonerno_NO
dc.subjectprestasjonsorienteringno_NO
dc.titleLæringsklima og tilfredsstillelse av de grunnleggende psykologiske behovno_NO
dc.title.alternativeLearning Climate and satisfaction of The Basic Needsno_NO
dc.typeBachelor thesisno_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Social science in sports: 330no_NO
dc.subject.nsiVDP::Medical disciplines: 700::Sports medicine: 850no_NO
dc.source.pagenumber45 s.no_NO


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record