Blar i Bachelor i faglærerutdanning i kroppsøving og idrettsfag på utgivelsesdato
Viser treff 1-20 av 95
-
Kan vurdering for læring bidra til å understøtte elevenes utvikling i kroppsøving?
(Bachelor thesis, 2012)Problemstilling Kan vurdering for læring bidra til å understøtte elevenes utvikling i kroppsøving? Metode Først litt generelt om metode og så om kvalitative og kvantitative metoder. Jeg har brukt begge metodene i min ... -
Holdninger til kroppsøvingsfaget på ungdomsskolen
(Bachelor thesis, 2012)Problemstilling: Min hovedproblemstilling: «Hvilke holdninger har ungdomsskoleelever til kroppsøvingsfaget?». Teori: Jeg tar for meg teorien rundt holdninger i kroppsøving, og emnene faget inneholder i forhold til ... -
Tilpasset opplæring i kroppsøving i videregående skole
(Bachelor thesis, 2012)Denne oppgaven tar for seg begrepet tilpasset opplæring. Problemstilling lyder som følger: ”Hvordan ivaretas tilpasset opplæring i kroppsøving på en utvalgt videregående skole og hvordan tilrettlegger lærerne kroppsøving ... -
Læringsklima og tilfredsstillelse av de grunnleggende psykologiske behov
(Bachelor thesis, 2012)Problemstilling: Hvordan motivasjonelt klima påvirker elevenes grunnleggende behov? Metode: Kvantitativ metode med spørreundersøkelse på elever i grunnskolen i Sør-Østerdalen, med fokus på 9- og 15-åringer. Resultat: Gjennom ... -
Leirskolen som påvirkning til friluftslivsundervisning i grunnskolen
(Bachelor thesis, 2012)Problemstilling: I hvilken grad påvirker leirskoleopphold lærernes egen friluftlivsundervisning i egen skole? Teori: Teorien presenterer leirskolen og hvordan friluftsliv hører hjemme i grunnskolen gjennom gjeldende ... -
Hvordan er rammebetingelsene for å tilpasse undervisningen for elever med særskilte behov i kroppsøvingsfaget på en videregående skole på Østlandet?
(Bachelor thesis, 2012)Innledning: Forteller om min ferd gjennom 3 året på Høgskolen. Her tar jeg for meg hva jeg skal gjøre i oppgaven og hvilket emne jeg skal belyse. Forteller om hvor viktig tilpasset fysisk opplæring er og at hele elevenes ... -
Fysisk aktivitetsnivå i ungdomsskolen sett i forhold til Helsedirektoratets anbefalinger
(Bachelor thesis, 2012)Problemstilling: «Hvordan er det fysiske aktivitetsnivået hos elever ved en utvalgt ungdomsskole på Østlandet? Er nivået i tråd med Helsedirektoratets anbefalinger?». Metode: For å kunne få svar på min problemstilling ... -
Inkludering og ekskludering i kroppsøvingsfaget
(Bachelor thesis, 2012)Hovedproblemstilling: Hvilke konsekvenser får inkludering og/eller ekskludering for elevene med tanke på kroppsøvingslærernes handlinger og metoder? I lys av dette kommer tiltak som kroppsøvingslærerne gjør for at elevene ... -
Vurdering i kroppsøvingsfaget på videregående trinn.
(Bachelor thesis, 2012)Problemstilling: Hvordan kan man som kroppsøvingslærer på videregående trinn vurdere sine elever ut fra gitte rammer i læreplan for å fremme læring? Problemstillingen forsøker å besvare hvordan vurderingspraksisen hos tre ... -
Påvirker kroppsøvingsfaget forholdet 9.klassinger har til fysisk aktivitet ellers i hverdagen?
(Bachelor thesis, 2012)Innledning: Denne oppgaven tar for om kroppsøvingsfaget påvirker forholdet 9.klassinger har til kroppsøvingsfaget generelt. Problemstilling: Påvirker kroppsøvingsfaget forholdet 9.klassinger har til fysisk aktivitet ... -
Holdninger og atferd tilknyttet fysisk aktivitet og kosthold.
(Bachelor thesis, 2012)Problemstilling: 1. Hvilke holdninger og hvilken atferd har elever i 7 klasse i grunnskolen tilknyttet fysisk aktivitet og kosthold? 2. Kan vi se noen forskjeller mellom elevenes fysiske aktivitet og kosthold i forhold ... -
«Pokaler eller bøker»? - En kvalitativ studie av gutters kombinasjon av toppidrett med studier.
(Bachelor thesis, 2013)Forfatter: Marius Bentstuen Nordby Faglærer kroppsøving 2013, høgskolen i Hedmark, avd. Elverum Oppgavens tittel: «Pokaler eller bøker»? – En kvalitativ studie av gutters kombinasjon av toppidrett med studier. Prob ... -
Kroppsøvingslærerens utfordringer med tanke på inkludering og aktiv deltakelse på østkanten i Oslo
(Bachelor thesis, 2013)Oppgavens tittel: Kroppsøvingslærerens utfordringer med tanke på inkludering og aktiv deltakelse på østkanten i Oslo. Hovedproblemstilling: Hvilke tiltak iverksetter kroppsøvingslærere på en ungdomsskole på østkanten ... -
Bruk av uteskole: er det forskjeller i by og bygd?
(Bachelor thesis, 2013)Sammendrag Forfatter: Lise Linn Rasmussen Oppgavens tittel: Bruk av uteskole, er det forskjeller i by og bygd? Problemstilling: I hvor stor grad er det forskjeller mellom by og bygd i bruk av uteskole på barneskoler ... -
Motivasjon til kroppsøving
(Bachelor thesis, 2013)Problemstilling / problemfelt: Blir elever i kroppsøving mer indre motivert av elevstyrt kroppsøving i forhold til lærerstyrt kroppsøving? Jeg vil igjennom min undersøkelse (litteratursøk) finne ut om tidligere forskning ... -
Hvordan fysisk inaktive ungdommer påvirker legitimeringen av kroppsøving?
(Bachelor thesis, 2013)Forfatter: Richard Bertelsen, Faglærer kroppsøving 2013, Høgskolen i Hedmark, avd. Elverum Oppgavens tittel: Hvordan fysisk inaktive ungdommer påvirker legitimeringen av kroppsøving? Problemfelt: Målet med denne ... -
Kartlegging av kostholdet og det fysiske aktivitetsnivået i grunnskolen
(Bachelor thesis, 2013)Forfatter: Jonas Thor Bjarnason Tittel på oppgaven: Kartlegging av kostholdet og det fysiske aktivitetsnivået i grunnskolen Problemstillinger Hovedproblemstilling: I hvilken grad tilfredsstiller elever i grunnskolen ... -
Legitimering av kroppsøvingsfaget
(Bachelor thesis, 2013) -
Gutters kroppsbilde og trivsel og betydningen for deltagelse og aktivitetsnivå i kroppsøvning på videregående skole
(Bachelor thesis, 2013)Forfatter: Robert Brankovic, Bachelor – Faglærer utdanning i kroppsøvning og idrettsfag – 2013 Avdeling for folkehelsefag, Høgskolen i Hedmark, Elverum. Oppgavens tittel: Gutter kroppsbilde og trivsel og betydningen ... -
Vil mer lek i kroppsøvingsfaget øke elevenes motivasjon på videregående skole?
(Bachelor thesis, 2013)Forfatter Ingrid Birkelund Oppgavens tittel Vil mer lek i kroppsøvingsfaget øke elevenes motivasjon på videregående skole? Problemstilling Vil mer lek i kroppsøvingsfaget øke elevenes motivasjon på videregående ...